تمیز کردن شیرآلات بهداشتی با چند روش ساده

تمیز کردن شیرآلات بهداشتی با توجه به اینکه بخش مهمی از دکور خانه و آشپزخانه را تشکیل می دهند از اهمیت بالایی برخوردار است. اهمیت برق انداختن شیرآلات به گونه ای است که امروزه با استفاده از شوینده های شیمیایی و مواد طبیعی، افراد سعی در تمیز کردن آن ها دارند. با توجه به اینکه به علت استفاده مداوم از شیرآلات همواره در معرض رسوب و ایجاد لکه قرار دارند، انجام نظافت  و شستشوی آن ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. شما به راحتی می توانید با استفاده از روش های ساده شیر آلات را به بهترین شکل تمیز کرده و بر روی آن را برق بیندازید.

تمیز کردن شیرآلات بهداشتی با چند روش ساده

اهمیت تمیز کردن شیرآلات بهداشتی

در نگاه اول شاید تمیز کردن شیرآلات بهداشتی تنها برای ایجاد نمایی زیبا و برق انداختن آن ها انجام شود. با این حال باید بدانید با توجه به اینکه شیرآلات آشپزخانه و سرویس بهداشتی همواره در معرض تماس مستقیم با دست افراد قرار دارند می ‌توانند باکتری ها و آلودگی ها را به خود جذب کنند. با توجه به اینکه جذب میکروب علاوه بر مشکلاتی که برای ما به وجود می آورد می تواند زیبایی شیرآلات را نیز از بین ببرد، تمیز کردن این بخش از آشپزخانه و سرویس بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

در کنار شیرآلات آشپزخانه، شیرآلات حمام نیز با توجه به اینکه همواره با آبگرم در تماس هستند دچار رسوب شده و املاح و باکتری های آن ها نیز می توانند برای سلامتی افراد خانواده مشکلاتی ایجاد کند. به همین علت اهمیت تمیز کردن شیرآلات بهداشتی امروزه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

استفاده از شوینده‌های شیمیایی، مزایا و معایب

در نگاه اول استفاده از شوینده های بهداشتی و تمیز کردن شیرآلات به وسیله آن ها شاید بهترین بازدهی را برای شما داشته باشد. با این حال باید بدانید که استفاده مداوم از مواد شیمیایی ممکن است شیرآلات را با تغییر رنگ مواجه کند. علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای ظاهر شیرآلات، استفاده از شوینده های صنعتی و شیمیایی می تواند موجب افزایش هزینه های پرداختی توسط شما شود.

برای تمیز کردن شیرآلات با استفاده از شوینده ‌های شیمیایی نیاز به سیم ظرفشویی نیز خواهید داشت. استفاده از سیم ظرفشویی موجب می شود که بر روی شیرآلات خط و خش افتاده و کیفیت ظاهری خود را از دست بدهند.

جادویی به نام جوش شیرین

تصور عموم مردم بر این است که از پودر جوش شیرین تنها برای پخت و پز می توان استفاده کرد. با این حال بهره‌ مندی جوش شیرین از عنصر شیمیایی به نام بی کربنات سدیم موجب می‌ شود که برای شستشوی اجاق گاز، سینک ظرفشویی و شیرآلات بتوان به بهترین شکل از آن استفاده نمود. مکان ‌ها و بخش هایی از آشپزخانه یا سایر بخش‌های خانه که دارای رسوب هستند به بهترین شکل می ‌توانند توسط جوش شیرین تمیز شوند. برای شستشوی شیرآلات با استفاده از جوش شیرین می توانید مقداری از آن را بر روی سطح شیرآلات ریخته و با استفاده از مسواک اقدام به تمیز کردن شیرآلات نمایید. علاوه بر این می توانید از خمیر جوش شیرین نیز برای انجام این مورد استفاده کنید.

استفاده از سرکه برای شستشوی شیرآلات

قدرت پاک کنندگی و ضد عفونی سرکه به گونه ای است که برای تمیز کردن انواع لوازم می ‌توان از آن استفاده نمود. توجه داشته باشید که چنانچه قصد استفاده از سرکه را دارید بهتر است شیرآلات شما از جنس آهن یا نیکل نباشند.

برای تمیز کردن شیرآلات بهداشتی با استفاده از سرکه کافی است ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید را درون یک لیوان ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید. سپس می توانید با استفاده از پارچه های نرم و تمیز و آغشته کردن آن به محلول، اقدام به تمیز کردن شیرآلات نمایید. پس از گذشت ۱۵ دقیقه می توانید با استفاده از یک دستمال تمیز شیرآلات را خشک نمایید.

چنانچه پس از انجام این عمل کماکان با لکه هایی بر روی شیرآلات مواجه شدید این عمل را چند مرتبه تکرار نمایید. توجه داشته باشید که به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست دست های خود استفاده از دستکش را فراموش نکنید.

استفاده از محلول آب و صابون

یکی از ساده ترین روش ها برای تمیز کردن شیرآلات بهداشتی استفاده از محلول آب و صابون است. این محلول که دم دست ترین شوینده خانگی محسوب می شود کاملاً بدون ضرر بوده و هیچ آسیبی به دست‌ ها و شیرآلات نخواهد رساند.

توصیه ما به شما این است که چنانچه سطح کثیفی و آلودگی شیر آلات به مقدار زیاد نباشد بهترین گزینه برای شما استفاده از این محلول خواهد بود.

سایر روش های تمیز کردن شیرآلات

علاوه بر روش هایی که برای شما بیان کردیم با استفاده از روش ‌های دیگر می ‌توانید اقدام به تمیز کردن شیرآلات بهداشتی نمایید. استفاده از لیموترش و آبلیمو به بهترین شکل می ‌تواند علاوه بر تمیز کردن شیرآلات، برای شما بوی خوبی به فضا بخشد. برای انجام این کار لیموترش را نصف کرده و بر روی شیرآلات بکشید. پس از انجام این کار با استفاده از یک دستمال می توانید به راحتی شیرآلات را خشک نمایید.

یکی از قابلیت های شگفت انگیز نوشابه قدرت تمیز کردن سطوح آن خواهد بود. اگر مقداری نوشابه بر روی شیرآلات بهداشتی بریدید با بازدهی شگفت انگیز آن مواجه خواهید شد. با دیدن نتیجه این کار شاید شما برای همیشه خوردن نوشابه را در وعده ‌های غذایی خود حذف کنید.

برای تمیز کردن شیرآلات از چه ترکیباتی استفاده کنیم؟

همانگونه که عنوان کردیم تا حد امکان سعی کنید از پاک کننده های صنعتی و مواد شیمیایی که برای انسان مضر است، استفاده نکنید. علاوه بر این مواد شیمیایی بوی نامطبوعی به فضای مورد استفاده خواهند بخشید.

یکی دیگر از بدترین مواد شوینده برای لوازم خانگی و شیرآلات استفاده از جوهر نمک است. ساختار جوهر نمک به گونه ای است که موجب از بین رفتن لعاب سطح شیرآلات خواهد شد. در کنار این مواد توصیه ما به شما این است که به هیچ عنوان از وایتکس نیز برای تمیز کردن سرویس بهداشتی و شیرهای آشپزخانه استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *