نکات مهم برای خرید سینک تبریز

خلاصه محتوا: سینک تبریز به لگن هایی گفته می شود که محل نصب آن در آشپزخانه  شما می باشد و بر روی کابینت وصل می شوند و می توان در آن به شست و شوی ظرف و میوه و … پرداخت.

سینک ظرفشویی چیست؟ همه چیز هایی که باید درباره سینک تبریز بدانید:

سینک تبریز به لگن هایی گفته می شود که محل نصب آن در آشپزخانه  شما می باشد و بر روی کابینت وصل می شود. در سینک تبریز می توان به شست و شوی ظرف و میوه و … پرداخت.

سینک تبریز انواع متفاوتی دارد و هر کدام به روش خود نصب می شوند:

  • سینک های ظرفشویی توکار
  • سینک های ظرفشویی روکار

اگر قصد دارید که از یک برند با کیفیت و عالی سینک بخرید فروشگاه اخوان، یکی از بهترین برند ها برای خرید سینک تبریز است و شما می توانید با خیال آسوده از آن ها سینک تهیه کنید.

سینک ظرفشویی توکار بهتر است یا روکار؟

هدف ما از این مطلب ارائه  تفاوت های موجود در این ۲ مدل سینک است. همراه ما باشید تا با هم این تفاوت ها را بررسی کنیم. تا با توجه به نیاز و سلیقه خود بهترین ظرفشویی را خریداری کنید.

نکات مهم برای خرید سینک تبریز

سینک های ظرفشویی  تو کار از نظر کیفیت به ۲ مدل دسته بندی می شوند:

  • سینک توکار فانتزی
  • سینک توکار نیمه فانتزی

سینک ظرفشویی تو کار فانتزی:  همانطور که اشاره کردیم سینک های ظرفشویی به ۲ دسته فانتزی و نیمه فانتزی قسمت می شوند و از نظر جنس و کیفیت با هم تفاوت هایی دارند.

سینک هایی که از مدل فانتزی هستند وزن بیشتری دارند، سنگین تر هستند و ضخامت بیشتری دارند. این سینک ها توسط ورق های استیل که ضخامتی حدود ۰/۸ و ۲/۱ دارند تهیه می شوند. عملکرد و طول عمر این سینک ها بیشتر می باشد. ورق استیل ضخیمی که در ساخت سینک فانتزی استفاده می شود دارای مزایا و فواید دیگری هم است مثل: جلوگیری از لک شدن سینک با گذشت زمان، عدم سرو صدای ناشی از ریزش آب، عدم تغییر رنگ سینک در طی گذر زمان، عمق زیاد و مناسب لگن که باعث می شود به راحتی شست و شو انجام دهید.

سینک های ظرفشویی توکار نیمه فانتزی: برای تهیه سینک های نیمه فانتزی  از ورق های استیلی استفاده می شود که ضخامت آن به حدود ۰/۴ و ۰/۷  می رسد. کیفیت و عملکرد این مدل از سینک های ظرفشویی ضعیف می باشد و کاربرد آن بیشتر برای نصب در باغ، ویلا ها، خانه های قدیمی می باشد.

این مدل سینک تبریز که نیمه فانتزی هستند را بیشتر افرادی مورد استفاده قرار می دهند که کارشان ساختمان سازی است. زیرا قیمت این سینک ها کم تر بوده  و برای شخصی که می خواهد ساختمان ساخته شده خود را بفروشد جنس سینک آن آنچنان مهم نیست. همانطور که  اشاره کردیم کیفیت این سینک ها ضعیف است و با گذشت زمان از عمر آن کم می شود و ۲ یا ۳ سال بعد از استفاده  روی آن لک هایی ایجاد می شود  و رنگ لگن آن کمی رو به کدری می رود. عمق سینک های نیمه فانتزی توکار حدود ۱۲ تا ۱۳ سانتی متر است و ممکن است این عمق در مارک و برند های متفاوت تغییر پیدا کند.

بررسی سینک های ظرفشویی رو کار:

سینک تبریز رو کار جزو نوعی دیگر از سینک ها است  که مدل آن قدیمی تر می باشد و به عبارتی از مد رفته اند و معمولا افراد کمی از این سینک ها برای منزل خود استفاده می کنند.

 نصب  سینک های روکار با سینک های تو کار فرق می کند. عرضی که این سینک ها دارند حدود ۶۰ سانتی متر است. عرض سینک های روکار از سینک های توکار ۱۰ سانت بیشتر است.

برای نصب سینک های روکار نیاز نیست که حتما صفحه را روی کابینت قرار دهید و اگر خود سینک را بر روی کابینت بگذارید و به آن چسب آکواریوم بزنید و آب بندی کنید می توانید از آن استفاده کنید‌. سینک های روکار به ۲ مدل فانتزی و غیر فانتزی دسته بندی می شود.

سینک های رو کار فانتزی  لک نمی شوند و طول عمر بالایی دارند. قیمت این سینک ها کم نیست و سینک های روکار فانتزی فروش کمتری دارند.سینک تبریز روکار نیمه فانتزی، کیفیتی  بسیار کمی دارد زیرا ضخامت ورق استیل آن کم است. از آنجایی که کیفیت و عملکرد این نوع سینک بسیار ضعیف است و از نظر زیبایی ظاهر جذابی ندارد، برای استفاده در منزل مسکونی مناسب نمی باشد .

تفاوت سینک تبریز تو کار و رو کار

اصلی ترین تفاوتی که سینک تبریز رو کار و تو کار دارند نحوه نصب آن است. سینک تبریز رو کار یک مزیتی که به نسبت سینک  تو کار دارد این است که راحت تر نصب می شود. ولی سینک های تو کار از نظر نمای ظاهری زیبا تر و شکیل تر هستند. سینک های توکار و روکار از نظر کیفیتی با هم فرق خاصی ندارد و تفاوت آن ها بیشتر از جنبه  ظاهری  می باشد.

مزایا و معایب سینک روکار چیست؟

مزایا:

  • گذاشتن وقت کم برای خشک کردن لبه کابینت
  • باد نکردن کابینت به دلیل برخورد با آب
  • نصب راحت
  • تعویض راحت و بی درد سر

معایب:

  • ظاهری قدیمی
  • کم عرض بودن سینک
  • تنوع آن کم است و فقط نمونه استیل آن وجود دارد

مزایا و معایب سینک توکار چیست؟

مزایا:

  • تنوع بالای مدل
  • تنوع و نبود محدودیت در سایز و مدل
  • قابلیت نصب آن بر روی mdf

معایب:

  • در صورتی آب بندی نشدن صحیح باد کردن کابینت  را به همراه دارد
  • تعویض آن سخت و مشکل می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *