آبچکان استیل چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد

می‌خواهید در مورد آبچکان استیل بیشتر بدانید؟ آشپزخانه، قلب هر خانه می‌باشد و به دلیل اینکه بانوان بیشتر وقت خود را در آن می‌گذرانند، بهتر است چیدمان و انتخاب وسایل برای آشپزخانه به‌ گونه‌ای باشد که برای آنها خسته کننده به نظر نرسد و همچنین از منظم بودن فضا لذت ببرند.

یکی از جاهایی که در آشپزخانه، بیشتر مورد استفاده بانوان قرار می‌گیرد، سینک ظرفشویی می‌باشد. در نتیجه تجهیزات و وسایل آن باید فراهم باشد تا آن‌ها برای شستن ظروف با مشکل مواجه نشوند.

از جمله وسایلی که باید حتما در کنار سینک ظرفشویی قرار داده شود، آبچکان استیل است، ممکن است با وجود ماشین ظرفشویی، فکر کنید دیگر نیازی به آبچکان ندارید ولی باید توجه داشته باشید که ظروف بزرگ و همچنین قابلمه را داخل ظرفشویی نمی‌توان شست. در ادامه با ما همراه باشید تا ویژگی‌ها و کاربرد این نوع آبچکان را بررسی کنیم.

آبچکان استیل چیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد

انواع آبچکان

  • آبچکان پلاستیکی: آبچکان‌های پلاستیکی از مزیت سبک بودن و داشتن سینی در زیر آن برخوردار هستند که آب اضافی ظروف درون آن ریخته می‌شود.
  • آبچکان رومیزی: امروزه با وجود اوپن جزیره‌ای و طراحی سینک ظرفشویی بر روی این اوپن‌ها، استفاده از آبچکان رومیزی بیشتر از گذشته، مورد استفاده قرار گرفته است. ابن آبچکان در کنار سینک گذاشته می‌شود و علاوه بر مزیت ریختن آب اضافی ظروف در سینک، قابلیت حمل آسان نیز دارد.
  • آبچکان استیل: آبچکان‌های استیل به دلیل جنس مرغوبی که دارند، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، همچنین به صورت دو طبقه نیز در بازار موجود می‌باشند.
  • آبچکان دیواری: در آشپزخانه‌های کوچک به دلیل نبود فضای کافی، آبچکان را روی دیوار متصل می‌کنند که معمولا این اتصال بالا یا در دیوار کناری سینک ظرفشویی می‌باشد.
  • آبچکان کابینتی: در منازل قدیمی‌تر، کابینتی برای قرار گرفتن آبچکان در بالای سینک ظرفشویی تعبیه می‌کردند و با بستن کابینت، آبچکان مخفی می‌شد.

متریال آبچکان آشپزخانه

متریالی که معمولا برای آبچکان استفاده می‌شود به صورت استیل و یا چوب است. بدون شک آبچکان چوبی دوام چندانی نخواهد داشت. پس از مدت کوتاهی چوب پوسته پوسته می‌شود و از بین می‌رود. علاوه برای اینکه ظاهر نازیبایی پیدا می‌کند. از آبچکان چوبی بیشتر به صورت تزیینی استفاده می‌شود تا جایی برای نگهداری ظروف باشد نه صرفا برا خشک شدن ظروف شسته شده.

بررسی متریال استیل

اما آبچکان استیل از بهترین و مرغوب ترین متریال است که می‌توان برای آشپزخانه به کار برد. آبچکان استیل دارای دو درجه کیفیت است. اگر از آبچکان درجه دو استفاده نمایید درست است که ارزان قیمت بوده و امکان خرید آن برای اکثریت افراد فراهم است اما در عوض دارای کیفیت پایینی است و به جای اینکه جنس استیل باشد از آبکاری استفاده شده است. در این صورت با کوچکترین خش بر روی سطح آن آبکاری از بین می‌رود و بدنه آن زنگ می‌زند.

تمیز نمودن آبچکان

بدون شک زمانی که با قطرات آب سر و کار داریم، پس از مدتی این قطرات ممکن است بر روی سطح آبچکان استیل رسوب نمایند در این حالت ظاهر نازیبایی را ایجاد می‌کنند. برای تمیز نمودن این رسوب می‌توانید از محلول‌های موجود در بازار و یا جوش شیرین استفاده نمایید. اما دقت کنید که ابتدا بهتر است این محلول‌ها را در یک گوشه کوچک از آبچکان امتحان نمایید اگر باعث تغییر رنگ استیل شدند می‌توانید از جوش شیرین استفاده نمایید.

دقت داشته باشید که تنها استیل مرغوب و درجه یک دارای چنین قابلیتی است سایر آبچکان‌های درجه دو و یا آبکاری شده در صورت تماس با محلول‌ها دچار زنگ زدگی شده و یا به صورت کامل از بین می‌روند. پس در واقع می‌توان گفت یکی از مزایای آبچکان استیل امکان تمیز کردن آنها می‌باشد.

آبچکان استیل ضد زنگ و اتصال آن روی سینک ظرفشویی

آشپزخانه‌هایی که فضای کمی برای قرار دادن آبچکان دارند و یا سینک ظرفشویی در آشپزخانه به گونه‌ای طراحی شده است که نمی‌توان در کنار آن از آبچکان استفاده کرد، بهترین گزینه انتخاب آبچکانی است که به راحتی در روی سینک ظرفشویی قرار می‌گیرد، فقط باید دقت کنید که این وسیله مناسب سینک ظرفشویی دوقلو می‌باشد.

آبچکان استیل، که قابلیت اتصال بر روی سینک را دارد باید ضدزنگ باشد زیرا این وسیله مدام با آب سروکار دارد و نباید زیبایی ظاهری خود را ازدست بدهد. در تصویر نمونه آن را مشاهده می‌کنید.

معرفی آبچکان استیل دو طبقه

آبچکان جزء وسایلی است که برای آشپزخانه ضروری می‌باشد، اینکه کدامیک از مدل‌های این وسیله را خریداری کنید، علاوه بر سلیقه شخصی باید به موارد استفاده خود دقت کنید.

اگر شما جزء خانواده‌های پرجمعیت هستید یا به مهمانی دادن علاقه دارید، وجود یک آبچکان دو طبقه در آشپزخانه به شما در شستن راحت ظروف کمک می‌کند و می‌توانید تعداد ظروف بیشتری در آن قرار دهید.

کاربرد آبچکان استیل دو طبقه

برخی از این آبچکان‌ها در داخل کابینت تعبیه می‌شوند و برخی دیگر نیز به صورت رومیزی ساخته شده‌اند، شما بر اساس سبک آشپزخانه خود یکی از مدل‌های آن را می‌توانید انتخاب نمائید.

آبچکان دو طبقه رومیزی به دلیل ارتباط مداوم با آب از آبکاری استیل برخوردار است که این مزیت باعث مقاومت بدنه دربرابر زنگ‌زدگی می‌باشد. همچنین دو طبقه بودن آن باعث شده است یک طبقه برای قرار دادن لیوان و پیاله مناسب باشد و طبقه دیگر برای قرار دادن بشقاب و پیش دستی، در نتیجه ظروف درون این محصول استیل از نظم خاصی برخوردار است.

در مورد آبچکان استیل بیشتر بخوانید

در بازار دو نوع آبچکان وجود دارد، یکی آبچکانی که آبکاری استیل دارد و دیگری آبچکانی که جنس آن استیل است، اکنون شاید این سؤال در ذهنتان به وجود بیاید که این دو جنس، چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

آبچکان استیل، از استیل ساخته شده است بنابراین قیمت بالاتری دارد و در مقابل زنگ‌زدگی کاملا مقاوم است، اما آبچکان با آبکاری استیل، اگر روکش آن بر اثر خراش یا ضربه برداشته شود، دچار زنگ‌زدگی می‌شود. همچنین در برابر آبچکان با جنس استیل از قیمت کمتری برخوردار است.

همچنین برخی آبچکان‌ها ترکیبی هستند، یعنی علاوه بر جای ظرف، از جای قاشق نیز برخوردار هستند.

اما در آخر تصمیم گیرنده برای انتخاب نوع آبچکان شما هستید که با توجه به نوع آشپزخانه و همینطور سینک ظرفشویی خود، آبچکان مورد نیاز خود را خریداری می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *