زیبایی آشپزخانه با جا ادویه درج

امروزه استفاده از ادویه برای طعم دهی به غذا بسیار رواج پیدا کرده است. این چاشنی طعم و عطر بی‌نظیری به غذا می‌دهد و خواص درمانی و نگه دارندگی دارد به طوری که استفاده از آن‌ها در غذا بسیار مفید است. یکی از چالش­هایی که خانم­های خانه‌دار با آن مواجه هستند داشتن لوازمی برای نگهداری ادویه­ها است. جا ادویه درج با فراهم کردن انواع جا ادویه­های زیبا و شیک علاوه بر حل این مشکل آشپزخانه شما را زیبا می­کند.

زیبایی آشپزخانه با جا ادویه درج

انواع ادویه جات

مردم هر منطقه‌ای باتوجه به طبع و سلیقه خود از انواع متفاوتی ادویه جات در غذای خود استفاده می‌کنند.

آویشن

آویشن گیاهی معطر است که در بسیاری از غذاها از آن برای طعم دهی استفاده می‌شود. موارد دیگر مصرف آویشن به صورت دمنوش می‌باشد که خواص درمانی بسیاری دارد.

یکی از ترکیبات موجود در آویشن تیمول نام دارد که دارای خاصیت ضدعفونی‌کننده و آنتی‌باکتریال است. ترکیب دیگر موجود در این گیاه کارواکرول نام دارد که علاوه بر خاصیت ضد سرطانی آن موجب شادی و نشاط نیز می‌شود.

زردچوبه

یکی از رایج‌ترین ادویه‌جاتی که در ایران استفاده می‌شود زردچوبه است. این ادویه زردرنگ از ضد سرطان، پیری زودرس و آلزایمر است. همچنین باعث کاهش درد و گرفتگی مفاصل می‌شود. جا ادویه درج برای نگهداری این ادویه بسیار کاربردی است.

به دلیل خواص فراوان زردچوبه از آن همچنین برای مصارف آرایشی بهداشتی استفاده می‌شود. صابون زردچوبه و ماسک زردچوبه از جمله محصولاتی بهداشتی متداول است که برای ازبین‌بردن لکه‌های پوستی استفاده می‌شود.

هل

دانه هل به علت عطر و بوی بی‌نظیر خود طرفداران زیادی دارد. از این دانه معطر در دم نوش‌ها و چای استفاده می‌شود که برای آرامش اعصاب بسیار مفید است. همچنین هل سیستم گردش خون و قلب را تقویت می‌کند، نشاط ‌آور است و برای سیستم تنفسی و ریه­ها بسیار مفید می­باشد. به دلیل خواص زیادی که در دانه هل وجود دارد استفاده از آن در غذا بسیار مفید است اما باید به این نکته توجه داشت که باید این گیاه را در غذایی استفاده کنیم که از نظر طعم و عطر با هل همخوانی داشته باشد در غیر این صورت استفاده از آن طعم غذا را از بین می­برد.

فلفل قرمز

از فلفل قرمز معمولاً به صورت پودری در غذاها و برای ایجاد طعم تند استفاده می­شود. رنگ آن قرمز است و علاوه بر ایجاد اشتها سبب سوخت و ساز بدن نیز می­شود. استفاده زیاد از این گیاه ممکن است باعث آسیب به روده­ها شود پس در استفاده از آن زیاده­روی نکنید.

به دلیل پودری بودن این ادویه نگهداری آن در ظروف مخصوص دربسته اهمیت زیادی دارد که جا ادویه درج به بهترین شکل این کار را انجام می­دهد.

دارچین

دارچین از خوش عطرترین ادویه­ها به شمار می­رود که معمولاً به صورت پودر استفاده می­شود. دارچین برای کنترل قند خون به افراد دیابتی پیشنهاد می­شود. استفاده از دارچین خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می­دهد و با افزایش سوخت و ساز بدن موجب کاهش وزن می­شود.

سیر

نام سیر را به جهت خواص درمانی فوق­ العاده­اش می­توان طلای سفید گذاشت. با وجود خواص شگفت انگیز آن بهتر است در تمامی غذاها به گونه­ای از آن استفاده شود. سیر همچنین به صورت پودر قابل استفاده است. سیر تازه بوی بسیار قوی دارد که برای برخی افراد نامطبوع است. برای این افراد پودر سیر گزینه مناسبی است. سیر آنتی اکسیدان قوی است و می­تواند از سرطان جلوگیری کند. برای تقویت سیستم ایمنی مفید است و به همین خاطر در هنگام سرماخوردگی مانند دارو عمل می­کند.

زعفران

زعفران از قدیمی­ترین ادویه­های جهان به شمار می­رود. این ادویه خاصیت آرامش­بخشی دارد و برای تمدد اعصاب و اضطراب بسیار کاربردی است. زعفران برای دستگاه قلب و عروق مفید است و گردش خون را بهبود می­بخشد. مقدار کمی زعفران در غذا عطر و بوی دل‌انگیز به آن می­دهد. این ادویه قیمت بالایی دارد و به همین دلیل نگهداری آن در ظرفی مناسب ضروری است که می­توان از جا ادویه درج برای این کار استفاده کرد.

فلفل سیاه

استفاده از فلفل سیاه بوی بد برخی غذاها مثل مرغ و ماهی را از بین می­برد و عطر و طعمی خوب به غذا می­دهد. طبع آن گرم است و باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش وزن می­شود. خاصیت ضدعفونی کننده دارد و سیستم گوارشی را تقویت می­کند.

پاپریکا

از ادویه­های مدرن به حساب می­رود. ترکیبی از فلفل قرمز و فلفل دلمه­ای است. می­توان میزان تندی آن را کم و زیاد کرد که بستگی به طبع افراد در هر منطقه دارد. در کشورهایی مثل که علاقه زیادی به خوردن غذاهای تند دارند میزان تندی آن بیشتر است. به هضم بهتر و سریع­تر غذا کمک می­کند و ویتامین C، ویتامین K و خواص ضد اکسیدانی است.

خردل

دانه­های این گیاه به دو رنگ سیاه و سفید هستند. دانه­های خردل برای سرماخوردگی و سرفه مفید است و مجرای تنفسی را باز می­کند. به صورت پودری و آرد استفاده می­شود و باید در ظرف مخصوص نظیر جا ادویه درج نگهداری شود.

 سس خردل طرف‌داران زیادی دارد و در اکثر ساندویچ­ها مخصوصاً انواع هات داگ از استفاده می­شود. این سس از ترکیب دانه­های خردل با آبلیمو یا سرکه و سایر افزودنی­ها تهیه می­شود که طعم تندی دارد.

جوز هندی

هسته میوه گیاه جوز بویا را پودر کرده و ادویه جوز هندی از آن حاصل می­شود. هسته این میوه شباهت زیادی با گردو دارد ولی از نظر ظاهری کوچک­تر و طعم آن نیز کاملاً متفاوت است. این ادویه هم در غذاها و هم در شیرینی استفاده می­شود و طعم و عطر دلپذیری به آن­ها می­دهد.

جوز هندی آرامش بخش و نشاط آور است. این ادویه همچنین برای سیستم گوارشی و دفع ادرار مفید است به گونه­ای که مصرف آن از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری می­کند.

جا ادویه درج

همان‌طور که در بالا گفته شد استفاده از ادویه­ها در غذا به دلیل طعم و عطر دل انگیزی که به آن می­دهند و خواص درمانی که دارند ضروری و مفید است. نگهداری آن­ها در ظروفی به نام جا ادویه انجام می­گیرد. سرویس جا ادویه یکی از مهم­ترین وسایل آشپزخانه به شمار می­رود و برای راحتی کار آشپزی بسیار مفید است. جا ادویه درج علاوه بر طرح­های متنوع و شیک که موجب زیبایی آشپزخانه شما را می­شود محصولات باکیفیت بالا ارائه می­دهد. برای تهیه محصولات درج می­توانید به آدرس https://akhavantabriz.ir مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *