آشنایی با فر اخوان تبریز

خلاصه محتوا: معمولا وجود فر آن هم از برند های معتبر مثل فر اخوان تبریز در هر خانه ای نیاز است؛ زیرا برای پخت برخی از غذا ها یا پخت کیک و شیرینی به فر احتیاج است. فر ها مدل های مختلفی دارند مثل فر توکار یا رو کار که هر کدام مزایای خود را دارد.

امروزه گاز صفحه ای طرفداران زیادی در بین مردم پیدا کرده است. گاز رو میزی یا صفحه ای از نظر زیبایی و کارایی، گاز بسیار مناسبی است و کارایی مورد نیاز شما را در آشپزخانه تامین می کند. ولی این گاز ها از وجود یک توانایی محروم هستند، که آن هم فر است.  معمولا وجود فر آن هم از برند های معتبر مثل فر اخوان تبریز در هر خانه ای نیاز است؛ زیرا برای پخت برخی از غذا ها یا پخت کیک و شیرینی به فر احتیاج است. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با انواع فر اخوان تبریز آشنا کنیم.

آشنایی با فر اخوان تبریز

چرا وجود فر اخوان تبریز در هر آشپزخانه ای ضروری است؟

خیلی از افراد تصور می کنند که همه غذا ها را روی گاز می توانند تهیه کنند در صورتی که اینطور نیست. برای پخت بسیاری از غذا ها، شیرینی ها و کیک ها و… به فر احتیاج است. نوع حرارت دهی اجاق گاز با فر با یک دیگر تفاوت دارد.  اجاق گاز طوری طراحی می شود که شعله در کف اجاق قرار دارد و با روشن کردن شعله از زیر به قابلمه حرارت داده می شود که این قابلیت تقریبا برای پخت اکثر غذا ها کفایت می کند. اما برای پخت برخی از غذا ها احتیاج است که حرارت غیر مستقیم بخورد. مثلا غذا هایی مثل کیک اگر حرارت مستقیم از کف بخورد باعث می شود که زیر کیک ته بگیرد و بسوزد. یا برای برشته و گریل کردن برخی غذا ها مثل ماهی و مرغ و…  به روغن زیادی نیاز دارد و شما می توانید برای رژیمی کردن غذایتان آن داخل فر قرار دهید تا روی آن طلایی شود.

گرما و حرارتی که در فر گاز پخش می شود به صورت یکنواخت می باشد. که این هوا و گرمای یکنواخت باعث می شود که غذا به صورت یک دست بپزد و هم سطح بالایی غذا گریل و طلایی شود. بنابراین طبق توضیحاتی که در بالا دادیم به این نتیجه می رسیم که نمی توان اجاق گاز و فر گاز را به جای هم استفاده کرد؛ زیرا هر کدام کاربرد خود را دارد و وجود هر دو این ها در آشپز خانه لازم و ضروری می باشد.

معرفی انواع فر اخوان تبریز

فر هایی که در بازار به فروش می رسند مدل های متنوع با ویژگی های متنوعی دارند. برای انتخاب فر  باید به نوع و اندازه آن و به نوع دکوراسیون آشپزخانه خود و مقدار هزینه ای که می خواهید کنید توجه کنید. و همچنین باید به خدمات پس از فروش و گارانتی دقت کنید که بعد ها دچار مشکل نشوید.

  • اجاق گاز مبله

اجاق گاز مبله به همان اجاق های قدیمی و ساده گفته می شود که حتما همه ما آن را دیده ایم و با آن آشنایی داریم. این مدل از گاز طوری طراحی شده که قسمت بالایی آن اجاق گاز و قسمت پایینی آن از فر تشکیل شده است. اگر قصد دارید که فر و گاز را در کنار هم داشته باشید و هزینه جدا برای گاز و فر پرداخت نکنید این اجاق گاز ها بهترین انتخاب برای شما هستند. فقط به این نکته توجه داشته باشید که گاز های مبله جا گیر هستند و امروزه بیشتر افراد از گاز های صفحه ای در مدل های مختلف استفاده می کنند.

  • فر توکار

این مدل از فر جزو یکی از پر فروش ترین و شیک ترین فر اخوان تبریز است. فر تو کار معمولا در آشپزخانه هایی با دکور شیک و ژورنالی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. محلی که فر تو کار در آن قرار میگیرد داخل دیوار یا داخل کابینت است و فضای بسیار کمی را در آشپزخانه به خود اختصاص می دهد. علاوه بر همه این ها تمیز کردن فر های تو کار خیلی راحت تر هستند زیرا از آنجایی که فر در داخل کابینت یا دیوار قرار دارد و چربی و گرد و خاک بر روی آن نمی نشیند و همچنین از آنجایی که این فر ها در راستای قد شما قرار می گیرند، تمیز کردن آن برای شما دشوار نخواهد بود.

از آنجایی که امروزه زندگی آپارتمان نشینی باعث شده که فضای آشپزخانه کوچکتر شود استفاده از فر توکار باعث می شود فضای کمتری اشغال شود. اگر فضای آشپزخانه شما مناسب است و اتصالات گاز و برق را دارید، این مدل ها بهترین گزینه برای شما می باشند.

  • فر رو کار

می توان گفت فر تو کار از نظر عملکرد و کارایی تقریبا شبیه به یک دیگر است و تفاوت آنچنانی ندارند. بیشترین  تفاوتی که این فر ها با هم دارند نحوه نصب کردن آن ها است. فر رو کار را روی کابینت ، میز و جا هایی از این قبیل می گذارند و در داخل کابینت یا دیوار نصب نمی کنند. ممکن است فکر کنید که فر رو کار فضای اضافی را اشغال می کند ولی یکی از مزایایی که این فر رو کار دارد این است که می توانید هر وقت دکوراسیون آشپزخانه را تغییر دهید، جای آن را عوض کنید یا هنگام اسباب کشی آن را به راحتی جا به جا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *