آسان‌ترین راه برای تمیز کردن فر چیست؟

آسان‌ترین راه برای تمیز کردن فر چیست؟

از لوازم خانگی پرمصرف که در آشپزخانه‌ها وجود دارد می‌توانیم فر را مثال بزنیم؛ که به دلیل اینکه در طی روز استفاده زیادی از آن‌ها می‌شود، یکی از کثیف ‌ترین وسیله‌های موجود در آشپزخانه هستند. از این رو تمیز کردن فر به دغدغه‌های کدبانو‌ها تبدیل شده است.

 متأسفانه برخی از خانم‌ها با استفاده از تمیز‌کننده‌های صنعتی مختلف و ترکیب کردن آن‌ها با یکدیگر به خود آسیب جدی رسانده‌اند. مخلوط کردن دو نوع پاک‌کننده سبب می‌شود تا آسیب ریه‌ی شخص صدمه ببیند. همچنین گاهی اوقات ترکیبات شیمیایی موجب خونریزی و صدمه دیدن چشم مشخص می‌شود. به همین دلیل در این مقاله سعی داریم تا کم ضرر ترین روش تمیز کردن فر را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

چگونه با استفاده از ساده‌ترین وسایل فر خود را تمیز کنیم؟

از جمله رایج‌ترین وسایلی که در آشپزخانه هر شخص پیدا می‌شود می‌توانیم به سرکه و جوش شیرین اشاره کنیم. مخلوط کردن این دو می‌تواند کار تمیز کردن فر را در در حد یک پاک‌کننده قوی انجام دهد. در قدم اول باید جوش شیرین و آب را با یکدیگر در یک ظرف مخلوط کنید. سیمی‌ها و شبکه فر را به این مواد آغشته کنید. خمیر به دست آمده را داخل فر نیز بریزید و اجازه دهید ۲۴ ساعت و در کمترین حالت ممکن ۱۲ ساعت در فر باقی بماند. بهتر است این زمان به قدری باشد که جوش شیرین تغییر رنگ دهد و از حالت سفید و شیری خود به سمت قهوه‌ای متمایل شود.

نکته: به هیچ عنوان از این مواد بر روی شعله‌های فر قرار ندهید.

 پس از طی کردن زمان لازم و تغییر رنگ مواد، به آرامی سرکه را نیز داخل فر بریزید. تماس سرکه و جوش شیرین موجب ایجاد واکنش شیمیایی می‌شود. لذا از کف کردن آن در فر نترسید.

تمیز کردن فر با استفاده از آب لیمو

یکی دیگر از راه‌های تمیز کردن فر می‌تواند استفاده از آب‌لیمو باشد‌. این ماده به دلیل حالت اسیدی که دارد می‌تواند بسیار موثر واقع شود. ابتدا باید داخل فر را کاملاً تمیز کنید و مطمئن شوید که عاری از هرگونه مواد آبکی باشد. پس از پاک فر دو عدد لیمو را از وسط نصف کرده و آب آن‌ها را داخل یک ظرف نشکن بریزید.

یک سوم ظرف عصاره لیمو را با آب پر کنید و آن را در داخل فر قرار دهید. فر را روی ۳۰ دقیقه و دمای ۲۵۰ درجه تنظیم نمایید. این دما به قدری بالا است که می‌تواند آب را به بخار تبدیل نماید. بخار آب ایجاد شده به همراه لیمو روی سطوح فر قرار می‌گیرد و سطح چسبندگی روغن و آلودگی‌های داخل فر را کاهش می‌دهد. پس از اتمام زمان معین شده، ظرف حاوی آب و لیمو را خارج کنید و اجازه دهید فر سر شود. پس از سرد شدن می‌توانید با استفاده از یک دستمال یا اسفنج تمیز کردن را شروع کنید. پاک کردن چربی‌ها با استفاده از این روش در آسان‌ترین حالت ممکن خود قرار دارند.

دقت داشته باشید که تمیز کردن خود به خود اتفاق نمی‌افتد و لازم است که شما نیز با استفاده از دستمال و آبلیموی باقی مانده در راستای این هدف تلاش کنید. و سعی کنید با پاک کردن تمام سطوح فر چربی‌ها را خارج نمایید.

سوالات متداول

  1. تمیز کردن فر با استفاده از سرکه به فلز و دیواره‌های آسیب نمی‌رساند؟ خیر سرکه هیچ گونه ضرری برای فر ندارد و موجب خوردگی فلز نمی‌شود.
  2. چه مقدار جوش شیرین و سرکه استفاده کنیم؟

تعیین کردن مقدار سرکه و جوش شیرین رابطه مستقیمی با کثیف بودن فر شما دارد.

  1. در پاک کردن فر با استفاده از آبلیمو به صرفه‌تر است یا سرکه؟

 این یک تصمیم شخصی است و فرد خود باید پس از تجربه کردن هر دو راه حل یکی را برای استفاده مداوم در تمام طول زندگی برگزیند.

  1. استفاده از آب لیمو ترکیبات شیمایی به همراه ندارد؟

هنگامی که ظرف در داخل برق قرار دارد، دود ایجاد خواهد شد. نگران نباشید و فقط پنکه فر را روشن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *