مزایای هود تبریز

خلاصه مقاله: هود یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه محسوب می شود که وظیفه اصلی آن جذب دود و چربی و ذرات است. هود تبریز انواع مختلفی دارد که با شناخت آن ها می توانید به راحتی هود مناسب منزل خود را انتخاب و خریداری کنید.

یکی از ضروری ترین و مهم ترین لوازم آشپزخانه که کار مکش دود، رطوبت و چربی های حاصل از آشپزی را انجام ‌می دهد هود نام دارد. معمولا در آشپزخانه هایی که کوچک هستند این دود و رطوبت و چربی ناشی از پخت و پز بیشتر می شود، زیرا ممکن است تهیه یک غذا ساعت ها زمان ببرد و همین باعث پخش چربی در آشپزخانه می شود. در صورتی که هود در این مکان ها با فضای بسته نصب نباشد، این ذرات چربی حاصل از آشپزی باعث ایجاد میکروب و باکتری در آشپزخانه می شود. هود تبریز یکی از بهترین هود های موجود در بازار است که فیلتر های آن را می توان تعویض کرد یا شست. مدتی پس  از استفاده، این هود ها اگر کثیف شوند و چربی به آن بچسبد به راحتی می توان آن را شست و تعویض نمود.

مزیت های استفاده از هود تبریز

در مرحله اول به این موضوع می پردازیم که استفاده از هود در آشپزخانه چه مزیت هایی دارد؟ و چرا باید از هود استفاده کرد و در مرحله بعد به معرفی انواع هود تبریز می پردازیم.

  • در آشپزخانه هایی که دود راهی برای خارج شدن ندارد، چربی ناشی از پخت غذا به دیوار آشپزخانه یا کابینت می چسبد و تمیز کردن و نظافت آن سخت است، به همین دلیل نصب هود از پخش چربی در آشپزخانه در حد زیادی جلو گیری می کند.
  • معمولا در همه ی انواع هود تبریز سیستم نور و چراغ وجود دارد که باعث سهولت در آشپزی می شود.
  • یکی دیگر از مزیت های استفاده از هود در آشپزخانه، کم کردن گرمای دمای آشپزخانه است. علاوه بر این که هود چربی های ناشی از پخت و پز و ذرات ریز غذا را کاهش می دهد، سبب کم کردن گرمای محیط هم می شود.
  • هود تبریز یکی از لوازمی است که ارزش آشپزخانه را زیاد می کند و همچنین جلوه زیبایی به آشپزخانه می دهد. و یکی از مهم ترین کاربرد های آن خارج کردن دود از آشپزخانه است.

مزایای هود تبریز

انواع هود تبریز

معمولا زمانی که می خواهید برای منزل خود هود انتخاب کنید، در بین مدل های مختلف دچار سردرگمی می شوید. برای انتخاب هود در مرحله اول باید به نوع دکوراسیون آشپزخانه توجه کنید. این مطلب برای کسانی بیشتر مناسب است که میخواهند خانه شان را از نو بسازند یا قصد دارند که دکوراسیون آشپزخانه را کلا تغییر دهند. این دسته از افراد می توانند با توجه با مبلغی که می خواهند هزینه کنند و یا نوع سلیقه شان، هود مد نظرشان را انتخاب کند. بنابراین اگر با انواع هود تبریز آشنایی داشته باشید راحت تر می توانید هودی متناسب برای منزل خود انتخاب کنید.

 

هود تبریز زیر کابینتی

هود زیر کابینتی یکی از هود های رایجی است که در بین مردم محبوب بوده و همچنین قیمت آن به نسبت هود های دیگر کم تر می باشد. معمولا این هود ها را می توان در همه دکوراسیون ها استفاده کرد و با هر دکوراسیونی سازگار می باشد. طول این هود ها معمولا هم عرض با گاز است تا بتواند همه حرارت و دود  پخت و پز را قبل از این که پخش بشود و به کابینت بچسبد، جذب کند. محل نصب این هود ها دقیقا بالای اجاق گاز و زیر کابینت می باشد. این هود ها مدل مختلفی دارند، بعضی از مدل ها ظاهر جدید تر و امروزی  دارند و در برخی فقط به نوع کار کرد آن توجه شده و ظاهر ساده تری دارند.

هود زیر کابینتی دارای ۲ نوع با مجرا و بدون در بازار وجود دارد. هودی که مجرا دارد دود را از آشپزخانه خارج می کند و هوای آشپزخانه را تهویه می کند. هود زیر کابینتی بدون مجرا فقط هوا را در آشپزخانه به گردش در می آورد و آلودگی را جذب فیلتر می کند.

هود شومینه ای

در بعضی از آشپزخانه ها، در بالای اجاق گاز کابینتی وجود ندارد، بنابراین نمی توان از هود زیر کابینتی برای آن استفاده کرد. هود شومینه ای دقیقا بالای اجاق گاز متصل می شود و عرض آن هم اندازه گاز است تا تمام چربی و دود را بگیرد و هرچه بالا تر می رود عرض آن کم تر می شود. این هود شکلی شبیه به شومینه دارد به همین دلیل به این اسم نام گذاری شده است.

هود جزیره ای

این هود مناسب آشپزخانه هایی است که اجاق گاز آن در وسط آشپزخانه قرار دارد، یعنی کنار آن نه دیداری وجود دارد و نه کابینتی در بالای آن. هود هایی که در بالا گفتیم محل تهویه شان چسبیده به دیوار بود، ولی هود جزیره ای محل تهویه اش متصل به سقف می باشد و از این راه، دود و چربی و ذرات از محیط به بیرون منتقل می شود. همچنین هزینه تهیه و نصب این هود نسبت به ۲ هود بالا بیشتر می باشد.

هود مورب

این هود ها از جدید ترین هود هایی هستند که در بازار وجود دارند و زیبایی و جلوه خاصی به آشپزخانه شما می دهند. محل تهویه این هود هم به دیوار متصل می شود. ولی دقیقا هم عرض با اجاق گاز نیست و صفحه آن با سطح اجاق گاز در زاویه ۴۵ درجه قرار می گیرد.

به طور کلی باید برای خرید هود تبریز و هود های دیگر به نکات زیادی توجه داشته باشید تا بتوانید آشپزخانه ای عاری از دود و چربی داشته باشید. و دیگر نیاز نباشد برای عوض شدن هوا تمام در و پنجره ها را باز کنید. هود تبریز یکی از بهترین برند ها است که می توانید با خیال راحت  آن را برای آشپزخانه خود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *