آشنایی با هود مخفی

خلاصه محتوا: اگر به دنبال خرید هود آشپزخانه هستید بهتر است ابتدا به ابعاد آشپزخانه، ابعاد اجاق گاز، نوع کابینت‌ها و امکان نصب هود توجه کنید. سپس در میان هودهای موجود یکی را انتخاب نمایید. هود مخفی از جمله هودهایی است که کاملاً در بالای اجاق گاز پنهان شده و قابل مشاهده نیست. اگر آشپزخانه‌ای مدرن دارید و سادگی برایتان مهم است توصیه ما به شما خرید هودهای مخفی است.

معرفی هود مخفی

برای خرید هود مخفی بهتر است ابتدا با انواع هود آشنا شوید. هود از جمله مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه به حساب می‌آید که نقش مهمی در خارج کردن بوی غذا و ذرات روغن و بخار از فضای داخلی آشپزخانه به بیرون دارد. اولین نکته در انتخاب هود توجه به مدل آن است. اگر به دنبال خرید هود آشپزخانه باشید حتماً می‌دانید که انواع مختلف هود در بازار موجود هستند که از این جمله می‌توان به هود مخفی، هود شومینه‌ای، هود مورب و هود زیر کابینتی اشاره کرد.

در میان هودهای نام برده شده هود مخفی به طور کامل در کابینت بالای گاز مخفی می‌شود و قابل مشاهده نیست. پس می‌تواند بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌های مدرن باشد. از مهم‌ترین مزایای هودهای مخفی می‌توان به مدرن بودن آن ها اشاره کرد. در سبک‌های دکوراسیون داخلی مدرن و مینیمالیستی پنهان بودن امکانات و سادگی حرف اول را می‌زند.

آشنایی با هود مخفی

توجه به ابعاد اجاق گاز در خرید هود مخفی

اولین و مهم‌ترین نکته در خرید هود مخفی توجه به ابعاد مورد نیاز آن است. این ابعاد با توجه اندازه اجاق گاز تعیین می‌شود. هودهای آشپزخانه در ابعاد مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. هودهای ایرانی و غیر ایرانی بر اساس استانداردهای موجود در ابعاد ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۹۰ سانتی متر تولید می‌شوند. همان طور که می‌دانید اجاق گازها بر اساس تعداد شعله‌ها دارای ابعاد متفاوتی هستند. به طور مثال اجاق گازهای دو شعله و تک شعله دارای ابعاد کوچک‌تر و گازهای شش شعله ابعاد بزرگ‌تری دارند. به همین دلیل بهتر است با توجه به اندازه اجاق گاز، هود را خریداری کنید.

این کار علاوه بر زیبایی و هماهنگی ابعاد هود و اجاق گاز به افزایش بازده هود نیز کمک می‌کند. در حقیقت اگر ابعاد گاز و هود یکسان باشد مکش به خوبی صورت گرفته و بوی غذا به طور کامل از فضای آشپزخانه خارج می‌شود. در میان هودهای ایرانی معمولاً هود سایز ۹۰ دارای متقاضیان بیشتری است زیرا اجاق گازهای رومیزی یا مبله معمولاً در سایز استاندارد ۹۰ تولید می‌شوند.

تفاوت‌های هود مخفی ایرانی و غیر ایرانی

نکته مهم دیگر در خرید هود مخفی این است که باید ابتدا بودجه خود را به درستی تعیین کرده سپس در میان هودهای ایرانی و خارجی یکی را انتخاب کنید. نکته مهم در هودهای غیر ایرانی توجه به سایز نوشته شده روی آن ها است. در صورتی که با دقت اندازه‌های داده شده را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که اندازه نوشته شده مربوط به یونیت یا کابینت بالای گاز است و معمولاً اندازه هود کم تر از اندازه داده شده است.

همان طور که می‌دانید هودهای مخفی داخل کابینت یا یونیت بالای اجاق گاز به صورت کاملاً مخفی نصب می‌شوند. ابعاد این کابینت معمولاً کمی بیشتر از اندازه‌های هود مخفی است. لازم به ذکر است که هودهای ایرانی با اندازه‌های استاندارد ۶۰ تا ۹۰ طراحی و ساخته می‌شوند و کابینت باید بزرگ‌تر از آن ساخته شود.

برای نصب هر یک از هودهای آشپزخانه یک الگوی برش و نصب به همراه هود به خریدار تحویل داده می‌شود. به کمک این الگو به راحتی می‌توان قسمت‌های مختلف مانند لوله دودکش، سیم کشی برق و موتور را جاسازی کرد.

امکانات هودهای مخفی

هودهای مخفی هم مانند سایر مدل‌های هود آشپزخانه دارای امکانات مشخصی هستند. تولید کنندگان و طراحان این حوزه هر روزه در حال ارائه طرح‌های به روز و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در ساخت هود هستند تا میزان کارایی و ایمنی آن ها را افزایش دهند.

از جمله امکانات و تجهیزاتی که در ساخت هود مخفی قرار داده شده است می‌توان به سنسور اتوماتیک دود و گاز، سیستم ایمنی محافظ حرارتی یا ترموگارد، موتورهای بی صدا، دور بالا و قدرت بالای موتور، فیلتر زغالی، حسگر اشباع چربی روی فیلترهای ورودی، فیلتر چربی آلومینیومی، صفحه نمایشگر دیجیتال، کلیدهای لمسی و کنترل از راه دور اشاره نمود. همه این تجهیزات و امکاناتی که در هود مخفی تعبیه شده است میزان سرعت و کارایی آن را بالا برده و در نتیجه کار با این وسیله آسان‌تر شده است.

سخن آخر

در این مطلب سعی شده به طور کامل به معرفی هود مخفی، ویژگی‌های آن، امکانات آن و مزایای این هود نسبت به مدل‌های دیگر پرداخته شود. امید است با مطالعه و افزایش آگاهی خود در این زمینه خرید آسانی را تجربه کنید. لذت یک آشپزی آسان در فضایی مطبوع را برای شما آرزومندیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *