ترفندهایی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی

تمیز کردن سینک ظرفشویی به دلیل این که میوه ها، ظرف ها و بسیاری از چیزهای دیگر در آن شسته می شوند از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. تماس مداوم سینک ظرفشویی آشپزخانه با پسماند غذا و خوراکی ها، آب و سایر آلودگی ها می تواند موجب فرسایش سینک شود. علاوه بر این با توجه به اینکه تمام ظروف و میوه ها در سینک شستشو می شوند تمیز کردن و ضدعفونی سینک ظرفشویی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

ترفندهایی برای تمیز کردن سینک ظرفشویی

در حالت کلی هنگامی که صحبت از تمیز کاری آشپزخانه و تجهیزات آن می شود از مهمترین بخش ها سینک ‌ظرفشویی محسوب می شود. سینک ظرفشویی امروزه در مدل های مختلف و با کیفیت گوناگون در دسترس شما قرار دارد. ساختار برخی از سینک ها به گونه ‌ای است که جهت شستشو و تمیز کاری نیاز به استفاده از مواد شوینده بسیار زیادی خواهند داشت. با این حال برخی از سینک ها به دلیل کیفیت بالایی که در ساخت آن ها به کار رفته با آب خالی نیز به بهترین شکل تمیز می شوند.

اهمیت شست و شو برای تمیز کردن سینک ظرفشویی

اگر می خواهید آشپزخانه شما دارای ظاهری زیبا باشد تمیزکاری آن از نکات مهم محسوب می شود. یکی از مهمترین وسایل که عدم تمیز بودن آن به چشم می آید سینک ظرفشویی خواهد بود. چنانچه به دلیل تماس با پسماندهای غذایی، گل و لای های مانده از شستشوی سبزیجات و میوه ها و ظرف های کثیف دارای ظاهری نامناسب باشد در اولین زمان اقدام به شستشوی آن نمایید.

محققان معتقدند که یکی از آلوده ترین نقاط در خانه و آشپزخانه سینک ظرفشویی است. امروزه با استفاده از ترفندهایی به راحتی می توانید جهت تمیز کردن سینک ظرفشویی اقدام نمایید. ما در اینجا برای شما با معرفی چند ترفند به شما کمک می کنیم تا به راحتی بتوانید این بخش از آشپزخانه را به بهترین شکل تمیز نمایید.

استفاده از ترکیب نمک دریایی و لیمو

ترکیب کردن نمک دریایی و لیمو یک ایده بسیار عالی جهت تمیز کردن سینک ظرفشویی محسوب می شود. برای پاک کردن آثار چربی و آلودگی، استفاده از آبلیمو به عنوان تمیز کننده های طبیعی کاربرد فراوان دارد. علاوه بر این همانگونه که می دانید خاصیت سایندگی نمک موجب می شود که وسایل به بهترین شکل تمیز شوند.

یکی از مزایای استفاده از این روش، دسترسی آسان شما به آب لیمو و نمک در منزل خواهد بود. جهت شستشوی سینک ظرفشویی، یک سوم فنجان نمک دریایی و مقدار کمی آب لیمو یا نصف یک لیمو را با هم ترکیب کرده تا سینک خود را تمیز و براق نمایید.

استفاده از ترکیب روغن میخک روغن لیمو جوش شیرین و صابون کاستیل

ترکیب کردن این مواد نیز محلولی به شما می دهد که به بهترین شکل می تواند موجب تمیز کردن سینک شود. ابتدا جوش شیرین را با میخک و روغن لیمو ترکیب کرده و سپس آن ها را درون یک ظرف در دار قرار داده و به خوبی تکان دهید. پس از انجام این کار کمی سطح سطح سینک را نمدار کرده و محلول مورد نظر را بر روی سینی بریزید.

در این قسمت با اضافه کردن صابون و با استفاده از یک اسفنج نرم می توانید شروع به تمیز کردن سینک نمایید.

استفاده از مسواک

ساختار برس مانند مسواک به گونه ‌ای است که به بهترین شکل می تواند موجب تمیز کردن سینک ظرفشویی شود. در واقع هیچ وسیله ‌ای نمی ‌تواند مانند مسواک، شیرآلات بهداشتی و سینک ظرفشویی را برای شما کاملاً تمیز کند. ساختار مسواک علاوه بر این به شما کمک می کند تا اطراف سیلاب و همچنین کوچکترین شکاف ‌های پنهان شده را بتوانید پاک کرده و به خوبی براق نمایید.

پس از هر بار استفاده سیم که خود را پاک و خشک کنید

ابتدا توجه داشته باشید که در وهله اول اجازه ندهید که سینک و شیرآلات شما کثیف و نا مناسب باشند، سپس به فکر از بین بردن آلودگی ها و لکه های عمیق بیفتید. بهترین کار این است که پس از هر بار شستشو و جهت جلوگیری از انباشته شدن آلودگی آب و آهک، اقدام به پاک کردن و خشک کردن سینک ظرفشویی نمایید.

از جرمگیر و سفید کننده استفاده نکنید

بسیاری از جرم گیرها و سفید کننده ها پس از استفاده کردن، موجب کدر و مات شدن سینک ظرفشویی می شوند. شرایطی که موجب می شود با ایجاد لکه های تیره، ظاهری نامناسب در سینک ظرفشویی مشاهده کنید. برخی از این لکه ها برای همیشه بر روی سینک ظرفشویی باقی خواهند ماند.

استفاده از سرکه سفید برای تمیز کردن

اگر بر روی سینک ظرفشویی خود لکه و رسوب را مشاهده می کنید با استفاده از سرکه سفید و یک پارچه تمیز به راحتی می توانید آن را کاملاً تمیز کنید. علاوه بر این می توانید با استفاده از جوش شیرین و نمک و ترکیب آن ها با سرکه سفید، یک محلول قدرتمند جهت شستشوی سینک ظرفشویی و شیرآلات بهداشتی تهیه نمایید. از مزایای استفاده از سرکه سفید جهت تمیز کاری می توان به قدرت ضد عفونی کننده بودن آن نیز اشاره کرد.

سخن پایانی

همانگونه که عنوان کردیم بهترین کار جهت تمیز کردن سینک ظرفشویی جلوگیری از آلوده شدن آن خواهد بود. استفاده از آب داغ منجر می شود که شما سطحی براق و عاری از میکروب داشته باشید. به هیچ عنوان هنگام پاک کردن سطوح مختلف، مخصوصاً سینک ظرفشویی، از پارچه های چرب استفاده نکنید. پس از هر بار شستشو سینک خود را خشک کرده تا از باقی ماندن لکه های آب بر روی آن جلوگیری کنید.

دقت داشته باشید که جهت کار با تمیز کننده ها و به منظور محافظت از دستان خود استفاده از دستکش های پلاستیکی را همواره در دستور کار خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *