ترفند های جادویی برای تمیز کردن اجاق گاز

تمیز کردن اجاق گاز با توجه به این که همواره در معرض تماس با لکه های مواد غذایی و چربی ها قرار دارند از مهمترین نکات در حفظ پاکیزگی و زیبایی آشپزخانه محسوب می ‌شود. حساسیت افراد خصوصاً بانوان به تمیز کردن اجاق گاز به گونه ‌ای است که امروزه برای انتخاب بهترین راه حل تمیز کردن اجاق گاز، روی به کسب اطلاعات از اینترنت و سایر روش های اطلاع رسانی آورده‌ اند.

ترفند های جادویی برای تمیز کردن اجاق گاز

حتی اگر شما به تعداد بسیار کم در هفته اقدام به پخت وعده های غذایی بر روی اجاق گاز نمایید، باز هم می‌توان اثراتی از آلودگی و چربی را بر روی اجاق گاز نشان داد. معمولاً انجام فرآیند تمیزکاری تمام وسایل با مشکلات و سختی هایی همراه است. با این حال همواره توصیه می کنیم جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به سطوح و دست های خود سعی کنید تا حد امکان از مواد شیمیایی استفاده نکنید. شما می توانید با آموزش راهکارهایی به راحتی بتوانید در منزل خود اقدام به تمیز کردن اجاق گاز نمایید. با ما همراه باشید تا در این مطلب به شما راه حل هایی برای تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای و استیل، شعله های آن، تمیز نگه داشتن گاز رومیزی و تمیز کردن چدن روی گاز به شما ارائه دهیم.

اهمیت تمیز کردن اجاق گاز

همانگونه که می دانید به منظور ایجاد نمایی مدرن و لوکس می ‌توان از وسایل و تجهیزات کاربردی استفاده کرد. با این وجود تمیز کردن اجاق گاز با استفاده از روش های مختلفی در دسترس شما قرار دارد. علاوه بر این رفع آلودگی و چربی بر روی بدنه اجاق گاز از جمله مواردی است که ما را به فکر خرید مواد شیمیایی لازم خواهد انداخت.

توجه داشته باشید که با انتخاب بهترین روش جهت تمیز کردن اجاق گاز می توانید به راحتی این عمل را انجام دهید. با توجه به اینکه معمولا برخی افراد هنگام تمیز کردن اجاق گاز بر روی آن ها خط و خش می اندازند، شما باید با رعایت اصول و نکات مهم در این زمینه بتوانید به خوبی اجاق گاز خود را تمیز کنید.

نکات و ترفند های لازم جهت تمیز کردن اجاق گاز

همانگونه که عنوان کردیم به منظور پاک کردن و زیبا سازی دکوراسیون منزل می توان از روش های مختلفی بهره برد. امروزه با استفاده از مواد شیمیایی و مواد طبیعی می توان به راحتی اجاق گاز را تمیز نمود. استفاده از این راهکارها به شما کمک می‌ کند تا به بهترین شیوه و بدون آسیب رساندن به اجاق گاز بتوانید آن را تمیز نمایید.

نکاتی قبل از تمیز کردن اجاق گاز

فرقی ندارد شما کدام روش را برای تمیز کردن اجاق گاز خود انتخاب کرده اید. قبل از شروع به کار تمیز کردن اجاق گاز شما باید چند نکته را مد نظر قرار دهید. ما در اینجا این نکات را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • اگر شعله های گاز ئاغ هستند بهتر است برای خنک شدن کامل آن چند دقیقه صبر کنید.
  • پس از سرد شدن اجاق گاز، ولوم، سرشعله و چدن ها را اجاق گاز جدا نمایید.
  • اگر تکه های باقی مانده از غذا بر روی اجاق گاز قرار دارند بهتر است با استفاده از یک دستمال تکه های درشت را از روی صفحه گاز پاک نمایید.
  • استفاده از یک مسواک کهنه جهت شستشو و تمیز کردن بخش هایی در اجاق گاز مانند شعله و شیارها می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

استفاده از سرکه

اگر اجاق گاز شما دارای کثیفی های چندان زیادی نیست و بر روی آن چربی کمی قرار گرفته است توصیه ما به شما استفاده از سرکه خواهد بود. برای انجام این کار کافی است مقداری از سرکه را بر روی سطح گاز اسپری نمایید. سپس چند دقیقه صبر کنید تا ذرات موجود در سرکه به خوبی بتوانند چربی ها را از روی صفحه پاک کنند. حال می توانید با استفاده از یک دستمال سطوح مختلف را تمیز و پاک نمایید. توصیه ما به شما این است از ترکیب سرکه و چند قطره مایع شستشو استفاده کنید.

استفاده از آب جوش

اگر هیچ گزینه ای در خانه برای تمیز کردن اجاق گاز مد نظر شما قرار نگرفت و یا دسترسی به شوینده های خاص را ندارید، می ‌توانید از آب جوش استفاده کنید. این روش برای پاک کردن چربی های خفیف بهترین گزینه خواهد بود. برای استفاده از آب جوش جهت تمیز کردن اجاق گاز باید آن را بر روی مکان هایی که با آلودگی یا چربی مواجه شده اند قرار دهید. شما به راحتی و سادگی می توانید چربی و کثیفی ها را با استفاده از آب جوش رفع کنید.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین علاوه بر خاصیت هایی که در مصرف آن ها وجود دارد می تواند به بهترین شکل گاز رومیزی شما را تمیز نماید. برای تهیه محلول با استفاده از جوش شیرین باید آن را با نمک و آب مخلوط کنید. حال می توانید محلول و خمیر را به بخش ‌های مختلف بمالید. چنانچه پس از گذشت ۱۵ دقیقه نتوانستید به سطح کیفی مد نظر خود نرسید می توانید مجددا اقدام به استفاده علی محلول برای رفع آلودگی آن نمایید.

استفاده از صابون

یکی از روش هایی که همواره در دسترس افراد قرار دارد و برای انجام تمیزکاری محصولات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد صابون خواهد بود. شما می توانید با استفاده از مقداری آب گرم و صابون به این مسیر ادامه دهید. یک ترفند ساده جهت شستشو و تمیز کردن اجاق گاز با استفاده از صابون این است که شما می توانید مقداری از صابون را در ظرف کوچکی رنده کرده و به هنگام نیاز از آن ها استفاده کنید.

استفاده از لیمو ترش

لیمو به عنوان یک ماده طبیعی و اسیدی همواره جهت تمیز کنندگی و سفید کنندگی با توجه به خواصی که دارد مورد استفاده قرار می ‌گیرد. چنانچه قصد استفاده از لیموترش برای تمیز کردن اجاق گاز را دارید می توانید بر روی سطح مورد نظر مقداری لیموترش بریزید. سپس با استفاده از یک دستمال می توانید تمام اجاق گاز را آغشته لیمو نمایید.

مایع ظرفشویی

یکی از متداول ترین روش ها جهت تمیز کردن اجاق گاز استفاده از مایع ظرفشویی است. در این روش برای تمیز کردن اجاق گاز باید یک اسفنج نرم تهیه کرده و مقدار کمی مایع بر آن اضافه کنید. حال می توانید تمام سطح اجاق گاز را با استفاده از مایع ظرفشویی همه نمایید.

استفاده از مواد پاک کنندگی صنعتی

مواد پاک کنندگی صنعتی علاوه بر مزایای که دارند، مشکلات زیادی می توانند برای افراد ایجاد کنند. با توجه به بهره مندی این مواد از عناصر شیمیایی باید برای تمیز کردن گاز شرایط مختلفی را مد نظر قرار دهید.

بهترین روش تمیز کردن اجاق گاز

چنانچه قصد تمیز کردن اجاق گاز را دارید ابتدا باید مدل و جنس اجاق گاز را مد نظر قرار دهید. اجاق گازهای شیشه ای را بهتر است با آب گرم و استفاده از یک حوله تمیز نمایید. علاوه بر این برای تمیز کردن اجاق گاز استیل که چربی بر روی آن ها قرار دارد می توان با استفاده از یک اسفنج و چند قطره مایع ظرفشویی اقدام به رفع مشکلات آن نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *