سرویس گاز اخوان در خانه

سرویس گاز اخوان و انجام تعمیرات آن یکی از اقداماتی است که باید همواره مد نظر قرار گیرد. عدم توجه به سرویس گاز اخوان می ‌تواند موجب بروز مشکلاتی در اجاق گاز شما شود. چنانچه فر گاز خود را به صورت مداوم و مرتب سرویس نکنید این امکان وجود دارد که اجاق گاز شما با مشکلات و آسیب هایی مواجه شود. شرایطی که منجر به ایجاد هزینه هایی برای شما به منظور انجام تعمیرات کلی تر می شود.

سرویس گاز اخوان در خانه

چنانچه به وسایل و تجهیزات خود اهمیت می دهید توصیه ما به شما این است که به صورت مداوم و در بازه زمانی خاص اقدام به سرویس گاز اخوان نمایید. انجام این عمل و سرویس کردن گاز موجب می شود که شما علاوه بر بهبود عملکرد اجاق گاز خود، زمینه ‌ساز افزایش عمر آن شوید. توصیه ما این است قبل از آنکه نیاز به انجام تعمیرات گسترده بر روی اجاق گاز خود را داشته باشید سعی کنید به طور مرتب اقدام به سرویس اجاق گاز اخوان نمایید.

طریقه انجام سرویس گاز اخوان

نگهداری و سرویس اجاق گازهای اخوان به راحتی می ‌تواند توسط شما در منزل انجام پذیرد. توجه داشته باشید که به منظور بهبود عملکرد انواع گازهای اخوان، بهتر است سرویس و نگهداری از این وسیله کاربردی را همواره مد نظر قرار دهید.

این نکته را در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان اجاق گاز اخوان را در مسیر وزش باد قرار ندهید. علاوه بر این دقت داشته باشید که با استفاده از بست از محل اتصال دو سر شیلنگ به لوله کشی را به خوبی به هم وصل کنید.

بسیاری از افراد بدون در دقت به سر رفتن غذا بر روی اجاق گاز، به این نکته اهمیت نمی دهند. چنانچه با سر رفتن غذا بر روی اجاق گاز مواجه شدید در اولین فرصت اقدام به تمیز کردن شعله های آن نمایید.

چنانچه قصد شستشوی سینی های اطراف مشعل را دارید به هیچ عنوان از سیم ظرفشویی استفاده نکنید. چرا که استفاده از سیم ظرفشویی موجب ایجاد مشکلاتی در صفحه اجاق گاز خواهد شد.

بهترین روش جهت شستشو و تمیز کردن گاز، استفاده از پارچه نمدار و کمک گرفتن از ماده شوینده خواهد بود. پس از انجام این عمل بلافاصله سینی را خشک نمایید.

به منظور بهبود عملکرد گاز اخوان سعی کنید طول شلنگ مورد استفاده توسط شما از یک و نیم متر بیشتر نباشد.

محل وصل شدن دو سر شلنگ را با استفاده از کف صابون بررسی کرده تا از نظر نشت گاز بتوانید اطمینان حاصل نمایید.

سوالات متداول در مورد اجاق گاز اخوان

دلیل استشمام بوی گاز از اجاق گاز اخوان چیست؟

چنانچه اجاق گاز شما خاموش است ولی بوی گاز را احساس می کنید به احتمال فراوان یکی از مشعل ها را به طور کامل خاموش نکرده باشید. علاوه بر این اگر نشتی در لوله و شیلنگ خانه وجود داشته باشد به هنگام مواجهه با این شرایط ابتدا سعی کنید پنجره‌ها را باز کرده تا بوی گاز را کاملاً از بین ببرید. سپس سعی کنید اقدام به عیب یابی و رفع مشکل نمایید.

دلیل سر و صدای شعله اجاق گاز اخوان چیست؟

چنانچه هنگام روشن کردن اجاق گاز اخوان با سر و صدای شعله مواجه شدید می ‌تواند در اثر وجود هوا و گاز به مقدار زیاد، این اتفاق رخ داده باشد. برای رفع این مشکل باید مقداری میزان هوا و گاز را کاهش دهید.

دلیل خاموش شدن گاز اخوان پس از برداشتن دست بر روی ولوم چیست؟

هنگامی که با این شرایط مواجه شدید می تواند از خرابی ترموکوپل کوبل باشد. تغییر ترموکوپل به شما کمک می‌ کند تا این مشکل را رفع نمایید.

علت دود کردن اجاق گاز اخوان چیست؟

گاهی اوقات با شرایطی مواجه می ‌شوید که اجاق گاز شما با دود کردن مشکلاتی برای شما ایجاد می کند. علت دود کردن اجاق گاز می ‌تواند نشات گرفته از زیاد بودن میزان گاز در مخلوط با هوا باشد. در این شرایط ابتدا اقدام به کم کردن میزان گاز نماید. چنانچه مشکل شما با این کار حل نشد می تواند خبر از گشاد شدن نازل داده و نیاز به تعویض خواهد داشت.

علت برق داشتن بدنه اجاق گاز اخوان چیست؟

در صورتی که بدنه اجاق گاز اخوان برق داشته باشد می ‌تواند ناشی از اتصالی سیم های برق درون آن باشد. جهت رفع این مشکل و پیدا کردن محل اتصالی، اجاق گاز را از برق بکشید. چنانچه قادر به پیدا کردن محل اتصالی نبودید باید با یک تکنسین وارد به اینکار تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *