آبچکان رومیزی و کاربرد آن

در زمان قدیم، آشپزخانه در قسمت پستوی خانه‌ها قرار گرفته بود و در معرض دید افراد نبود، اما آشپزخانه‌های امروزی به کل خانه اشراف دارد و همان‌طور که می‌دانید آشپزخانه را می‌توان قلب یک خانه دانست، بنابراین مهم است که مهم‌ترین قسمت خانه منظم و آراسته باشد.

برای انتخاب هرکدام از وسایل آشپزخانه باید یکسری پارامترها و نکات را رعایت کنید تا آشپزخانه‌ای مدرن و در عین حال مرتب داشته باشید، یکی از وسایلی که باید برای خرید آن پارامترهایی را رعایت کنید تا مناسب آشپزخانه شما باشد، آبچکان رومیزی می‌باشد.

آبچکان رومیزی و کاربرد آن

آبچکان رومیزی چیست و چه کاربردی دارد؟

آبچکان نوعی جاظرفی است، هنگامی که ظرف‌ها شسته می‌شود، به جای اینکه آن‌ها را مستقیما در کابینت قرار دهید، در ابتدا آن‌ها را در آبچکان بگذارید تا آب آن خشک شود، اگر ظروف شسته را خیس در کابینت قرار دهید، قطره‌های آب روی ظروف باقی می‌ماند.

در منازل قدیمی‌تر، به دلیل سبک آشپزخانه از آبچکان کابینتی استفاده می‌شد، امروزه به دلیل مدرن شدن منازل از این مدل آبچکان استفاده نمی‌شود. همچنین معایبی نظیر: بالا بودن آبچکان کابینتی و  اینکه به سختی مورد استفاده قرار می‌گرفت، موجب نارضایتی برخی از بانوان بود، بنابراین امروزه ترجیح می‌دهند از آبچکان رومیزی استفاده نمایند.

استفاده از آبچکان از نوع رومیزی این امکان را به بانوان می‌دهد که بعد از خشک شدن ظروف، آبچکان را روی کابینت قرار دهند و یا آن را جابجا کنند و در جایی که در معرض دید افراد نیست قرار دهند تا ظاهر منظم آشپزخانه حفظ شود.

اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که عیب بزرگ این نوع آبچکان، این است که چون در کنار سینک ظرفشویی قرار می‌گیرد، با وجود در دسترس بودن آن، ولی فضای زیادی را اشغال می‌کند. هرچند می‌توان از سایز کوچک آن استفاده نمایید ولی ظروف کمتری در آن قرار می‌گیرد.

همچنین برای استفاده بهتر از فضای آشپزخانه، می‌توانید اگر در آشپزخانه پنجره دارید، آبچکان را جلوی پنجره قرار دهید با این کار می‌توانید از کمترین فضا، بهترین استفاده را داشته باشید.

برای انتخاب یک آبچکان رومیزی مناسب، چه نکاتی را باید رعایت کنید

اگر از یک خانم بپرسید بیشترین کاری که در آشپزخانه انجام می‌دهد، چیست؟ به طور قطع به شما خواهد گفت: ظرف شستن و ساعات زیادی را جلوی سینک ظرفشویی بودن، بنابراین وجود یک آبچکان مناسب فضای آشپزخانه، از مهم‌ترین وسایل ضروری می‌باشد.

برای انتخاب یک آبچکان، باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید، که عبارتند از:

  • فضای مناسب: اولین نکته‌ای که در خرید آبچکان باید مورد توجه قرار دهید، فضایی است که اشغال می‌کند، شما باید قبل از خرید، مکان مناسب برای وسیله را انتخاب نمایید تا بعد از خرید، با مشکل کمبود فضا مواجه نشوید.
  • کیفیت ساخت: امروزه با وجود قیمت بالای محصولات و اوضاع اقتصادی پیش آمده، انتخاب یک آبچکان رومیزی، که از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، بسیار حائز اهمیت است.
  • برند سازنده: بسیاری از افراد وسایلی را برای خرید انتخاب می‌نمایند که از معروفیت و محبوبیتی بین مشتریان برخوردار باشد. بنابراین در هنگام خرید، به برند و کشور سازنده دقت نمائید.
  • قیمت مناسب: قبل از رفتن برای خرید و همچنین انتخاب وسیله مورد نظر، در ابتدا باید مبلغی که برای خرید وسیله موردنیاز خود، کنار گذاشته‌اید را تعیین کنید تا در هنگام خرید، بدانید به دنبال کالا با چه قیمتی باشید.
  • طراحی و سبک آبچکان رومیزی: سعی کنید آبچکانی را انتخاب نمایید که از نظر طراحی بهترین هماهنگی را با سبک آشپزخانه شما داشته باشد تا علاوه بر برطرف کردن نیاز شما، جلوه زیبایی نیز برای آشپزخانه به ارمغان بیاورد.

خرید آبچکان رومیزی و مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید

همان‌طور که اشاره شد، امروزه به دلیل مدرن شدن سبک آشپزخانه‌ها و قرار گرفتن سینک ظرفشویی در اوپن جزیره‌ای، امکان استفاده از آبچکان کابینتی وجود ندارد و باید از این آبچکان، در کنار سینک ظرفشویی استفاده نمایید.

از مزایای آبچکان‌ رومیزی، این است که در کنار سینک ظرفشویی قرار می‌گیرد و در دسترس است، همچنین آب اضافی ظروف به داخل سینک ریخته می‌شود. دومین مزیت استفاده از این نوع آبچکان، جابجایی و حمل راحت آن می‌باشد.

اکنون به این نکته توجه داشته باشید که چون آبچکان همیشه در معرض آب قرار دارد باید به گونه‌ای باشد که از متریال ضدآب تشکیل شده باشد، تا زیبایی خود را از دست ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *