بررسی مزایای آبچکان کروم

آبچکان کروم یکی از دیگر از انواع آبچکان‌ها با متریال کروم است. آبچکان‌ها معمولا در قسمت بالای سینک ظرفشویی و یا در کنار سینک قرار می‌گیرند تا ظروف شسته شده درون آن‌ها جای گیرند و خشک شوند. البته متریال ساخت آبچکان با توجه به منطقه و نوع استفاده افراد می‌تواند متفاوت باشد. اما چیزی که در نهایت مهم است ابتدا کیفیت و دوام آن است و سپس زیبایی محصول تا بتواند در کنار سایر لوازم آشپزخانه دکوراسیونی کامل و زیبا را برای ما ایجاد نماید.

قسمت‌های مختلفی از لوازم آشپزخانه مانند هود و ماشین‌لباسشویی و ظرفشویی و یا حتی لوازم برقی مانند میکسر و غیره ممکن است از جنس کروم باشند تا زیبایی بیشتری داشته باشند. ترکیب آشپزخانه در صورتی جذاب می‌شود که تمام لوازم با یکدیگر هماهنگ باشند. برای این کار باید به کوچکترین اجزا نیز دقت نمود که آبچکان جزئی از آنها می‌باشد. درست است که چندان در دید نیست اما درخشش آبچکان کروم می‌تواند چشم گیر باشد.

بررسی مزایای آبچکان کروم

کروم چیست؟

کروم یکی از عناصر شیمیایی پرکاربرد در صنعت فلزات است که بیشتر در ساخت فولادهای ضد زنگ به کار می‌رود. زمانی که این عنصر در روکش فلزات وجود داشته باشد جلا و درخشندگی خاصی به آن ها می‌بخشند. اگر می‌خواهید دقیقا بدانید که درخشش کروم به چه صورت است باید به شما بگوییم که سپر خودرو و آبچکان کروم یا شیر آلات آشپزخانه همگی از این عنصر ساخته شده‌اند. با ذکر این موارد می‌توانید متوجه شوید که تا چه حد درخشنده و زیبا هستند.

آبچکان با متریال فلز

همان طور که می‌دانیم آبچکان‌ها دارای اشکال مختلفی هستند اما بسیاری از ما تمایل داریم که نوع دیواری آن را در آشپزخانه به کار ببریم. پس از اینکه شکل آبچکان انتخاب شد به سراغ متریال ساخت آن می‌رویم. آبچکان پلاستیکی که در واقع یک آبچکان فلزی با روکش پلاستیکی بود یکی از پر استفاده‌ترین نوع آبچکان‌ها در گذشته بود که به دلیل عدم مقاومت در برابر وزن زیاد و پوسیدگی از چرخه استفاده خارج شد. پس از آن بسیاری از افراد آبچکان کروم را وارد آشپزخانه خود کردند.

ویژگی آبچکان با جنس کروم

این نوع آبچکان در واقع یکی از انواع آبچکان‌های فلزی است که دارای روکش آبکاری شده می‌باشد. با توجه به اینکه متریال اصلی آن از فلز است پس می‌توان گفت دارای مقاومت بالایی در برابر وزن زیاد می باشد. آبچکان کروم به دلیل داشتن قیمت مناسب بسیار پرطرفدار است و کیفیت نسبتا قابل قبولی دارند. کروم در برابر گرما و رطوبت و وزن بسیار زیاد عملکرد خوبی دارد. همچنین ظاهری براق و زیبا دارد به همین دلیل بسیاری از افراد علاقه دارند که محصولاتی با روکش کروم در منزل خود استفاده کنند زیرا جلای خاصی به لوازم آشپزخانه می‌بخشد.

پاک کردن آبچکان با جنس کروم

معمولا آبچکان‌ها پس از مدتی به علت رسوب آب درخشندگی خود را از دست می‌دهند و کدر می‌شوند. برای پاک کردن آبچکان کروم به هیچ وجه نباید از سفید کننده و شوینده‌های قوی استفاده نمایید. زیرا به راحتی روکش کرومی را از بین می‌برند و آبچکان به رنگ سیاه درمی‌آید. برای تمیز نمودن آن باید از شوینده‌های طبیعی مانند جوش شیرین استفاده نمایید. همچنین با دستمال مرطوب نیز می‌توانید سطح این آبچکان را تمیز نمایید.

تفاوت آبچکان استیل با کروم

هردو جزئی از آبچکان‌های فلزی هستند اما با این تفاوت که کروم فلزی ست که آبکاری شده اما آبچکان استیل به صورت خالص است و هیچ گونه آبکاری بر روی آن انجام نشده است. از نظر کیفیت می‌توان گفت استیل در جایگاه بالاتری قرار دارد اما به دلیل اینکه قیمت گران‌تری دارد ممکن است انتخاب اول ما نباشد.

در مقابل آبچکان کروم قیمت پایین‌تری دارد و مقرون به صرفه می‌باشد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که قیمت پایین‌تر دلیل بر کیفیت نامطلوب است اما چنین موضوعی حقیقت ندارد. در واقع کروم دارای مقاومت خوبی در برابر وزن زیاد و ضربه و پوسیدگی می‌باشد. تنها باید دقت داشت که با لوازم برنده مانند چاقو بر روی سطح کروم خط و خش ایجاد نشود. زیرا در این صورت خیلی ساده از همان نقطه زنگ زدگی و پوسیدگی آغاز می‌شود و به تمام قسمت‌های دیگر منتقل می‌شود.

ست کردن لوازم آشپزخانه

با توجه به اینکه تمام نقاط قوت و ضعف آبچکان کروم را بررسی نمودیم، دیگر می‌دانید که باید به چه صورت از لوازمی که دارای این جنس از روکش‌ها هستند استفاده نمایید. پس اگر می‌خواهید تمام آشپزخانه شما براق و زیبا باشد، می‌توانید آبچکان را به همراه سایر لوازم دیگر در آشپزخانه مانند هود و سینک و غیره ست نمایید و از جنس کروم استفاده نمایید.

اگر برای خرید این لوازم دچار تردید هستید که از چه برندی استفاده نمایید ما می توانیم به شما برند اخوان تبریز را پیشنهاد دهیم. با خرید از این برند اجناسی با کیفیت و قیمت عالی خوهید داشت در عین اینکه طول عمر بالای لوازم خود را تضمین کرده‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *