آشنایی با گاز اخوان تبریز

خلاصه محتوا: یکی از ضروری ترین لوازمی که در هر آشپزخانه ای وجود دارد گاز است. گاز اخوان تبریز یکی از بهترین برند های موجود در بازار است که مدل های متنوعی دارد. این گاز ها در مدل های رومیزی، صفحه ای یا تو کار و یا ایستاده تولید و عرضه می شوند.

یکی از لوازم بسیار ضروری که هر آشپزخانه ای باید داشته باشد اجاق گاز است. زیرا اجاق گاز، وسیله ای است که توسط آن می توان پخت و پز انجام داد.  در زمان های گذشته مردم معمولا برای پخت و پز از تنور یا… استفاده می کردند که باعث پخش دود می شود ولی یکی از مزایایی که اجاق گاز دارد این است که در حین آشپزی دودی پخش نمی شود. امروزه در بازار مدل های مختلفی از گاز، از برند های خارجی و ایرانی با قیمت های مختلفی وجود دارد. یکی از گاز های معتبر ایرانی گاز اخوان تبریز می باشد، که مدل ها و تنوع بسیار زیادی دارد و می توانید با توجه به سلیقه و نوع دکوراسیون خود آن را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

آشنایی با گاز اخوان تبریز

انواع مختلف گاز اخوان تبریز

امروزه در بازار، گاز اخوان تبریز به مدل های مختلفی دسته بندی می شوند. این مدل ها عبارت است از:

  • اجاق گاز ایستاده با مبله
  • اجاق گاز رو میزی
  • اجاق گاز صفحه ای یا تو کار

ممکن است در هنگام انتخاب و خرید گاز برای آشپزخانه خود برایتان سوال به وجود آید که از چه مارکی خرید کنیم؟ همانطور که در بالا اشاره کردیم اجاق گاز هایی با مارک ها و مدل های مختلفی در بازار وجود دارد و شما می توانید با توجه به مقدار هزینه ای میخواهید کنید و همچنین با در نظر گرفتن فضای آشپزخانه خود طرح و مدل مد نظر خود را از برند های خارجی یا ایرانی خریداری کنید. برند های مختلفی که در بازار وجود دارد عبارت است از:

اجاق گاز اسنوا

اجاق گاز اخوان تبریز

اجاق گاز آرتا

اجاق گاز سینجر

اجاق گاز بوش

و…

در بین این مارک ها، برند ایرانی گاز اخوان تبریز یکی از محبوب ترین و با کیفیت ترین برند ها می باشد که به شکل های مختلف گرد، بیضی، مستطیل، مربع و نیم دایره تولید و به فروش می رسد.

 گاز اخوان تبریز از چه اجزایی تشکیل شده است؟

ترموکوپل، مشعل، لوله های رابط، شیرها، نازل ها، فندک، ترموستات و… شعله های گاز جنسی از لعاب، شیشه یا استیل دارند. ترموکوپل یک قطعه ای است که باعث امنیت گاز می شود یعنی زمانی که شعله خاموش شود، گاز به طور خودکار قطع می شود و از بروز سانحه جلوگیری می کند. برای روشن شدن اجاق گاز، می توان از گاز طبیعی، بوتان یا پروپال استفاده نمود.

اجاق گاز برقی چیست؟

در اجاق گاز های برقی، جریان برق به گرما تولید می شود و به واسطه این گرما می توان پخت و پز را انجام داد. قابلمه هایی که باید برای پخت و پز با اجاق گاز برقی انتخاب کرد جنس متفاوتی دارند.  جنس این قابلمه ها باید از فولاد مغناطیسی باشد و دلیل استفاده از قابلمه های این جنسی این است که الکترون هایی که در فولاد قرار دارد وقتی در مجاورت میدان مغناطیسی قرار می گیرد، باعث جنبش زیاد و ایجاد گرما می شود و این گرما باعث می شود که غذا پخته شود.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با انواع اجاق گاز ها آشنا کنیم.

مدل های مختلف گاز اخوان تبریز

اجاق گاز ایستاده یا مبله: این نوع از گاز دارای دو نوع فردار و بدون فر تولید می شود. این مدل از گاز ها بیشتر برای کسانی مناسب است که علاقه دارند گاز و فر را با هم داشته باشند و این مدل گزینه مناسبی برایشان می باشد. توصیه ما به شما این است که اگر قصد خرید گاز فردا را دارید نوع شیشه ای آن را انتخاب کنید به دلیل این که هم تمیز کردن آن راحت تر می باشد و هم می توانید غذایی را که داخل فر گذاشته اید را نگاه کنید و روند پخت آن را ببینید.

در هنگام خرید گاز حتما به نشان استاندارد، گارانتی و خدمات پس از فروش آن توجه کنید و دقت کنید که از مارک معتبری خرید خود را انجام دهید‌. اگر شما خانواده ای پر جمعیتی هستید بهتر است که از گاز ۵ یا ۶ شعله ای استفاده کنید. و اگر خانواده کم جمعیتی هستید می توانید از گاز با شعله ۴ تایی استفاده کنید.

اجاق گاز رومیزی: تعداد شعله های گاز رو میزی از ۱ شعله تا ۵ شعله می باشد. مصرف این گاز رومیزی بیشتر در جاهایی است که آشپزی و پخت و پز در آن کم تر است مثل شرکت ها یا… این نوع اجاق گاز از آن جایی که امکانات کمی دارد قیمت پایینی دارد. این گاز ها معمولا گاز های سبکی هستند و می توان به راحتی آن را به مکان های مختلف انتقال داد.

اجاق گاز صفحه ای یا اجاق گاز تو کار: یکی از مدل های گاز اخوان تبریز که در سال های اخیر تولید می شود و طرفداران زیادی دارد، گاز صفحه ای می باشد. یکی از مزیت های این گاز این است که فضای خیلی کمی را اشغال می کند و از نظر زیبایی هم جلوه ی زیبایی به کابینت و آشپزخانه می دهد. ولی در صورت خرید گاز باید فر را جداگانه خریداری کنید. ولی در عوض می توانید محل فر را با ارتفاعی که با آن راحت تر هستید مثلا ارتفاع کمر خود یا چشمتان قرار دهید تا راحت تر بتوانید با آن کار کنید. از آنجایی که این گاز ها صفحه ای هستند و بر روی کابینت متصل می شوند، پس از نصب نمی توان آن را جا به جا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *