نکات مهم جهت خرید سینک ظرفشویی

نکات مهمی که جهت خرید سینک ظرفشویی شما باید به آن ها توجه کنید کمک می کنند تا بتوانید طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه را به بهترین شکل در آورید. همانگونه که می ‌دانید آشپزخانه به عنوان قلب هر خانه محسوب می شود. یکی از مهم ترین و حیاتی ترین قطعات و لوازم در آشپزخانه سینک ظرفشویی است. شستشوی ظروف به طور مداوم، آماده کردن مواد غذایی و شستن آن ها در سینک ظرفشویی، شستشوی مداوم دست ها پس از اتمام آشپزی و شستشوی انواع میوه و سبزیجات از جمله دلایلی هستند که ما را به این فکر می ‌اندازند که جهت خرید سینک ظرفشویی نکات مهمی را مد نظر قرار دهیم.

نکات مهم جهت خرید سینک ظرفشویی

با توجه به موارد بیان شده عملکرد سینک ظرفشویی از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. چنانچه به دنبال خرید سینک ظرفشویی برای آشپزخانه خود هستید یا قصد تغییر دیزاین آشپزخانه را دارید، باید با رعایت نکات مهم، جهت خرید سینک ظرفشویی اقدام به خرید بهترین گزینه نمایید. برای خرید گزینه کاربردی و مناسب، داشتن اطلاعات و رعایت نکات پیش خرید امری ضروری محسوب می شود.

راهنمای خرید سینک ظرفشویی

با توجه به اینکه سینک ظرفشویی به عنوان یکی از پرکاربردترین وسایل در آشپزخانه شناخته می‌ شود، هنگام انتخاب و خرید آن باید موارد متعددی را در نظر داشته باشید. از جمله این موارد می ‌توان به شکل ظاهری سینک ظرفشویی، مقاومت آن و دوام سینک اشاره کرد. نکته دیگر که باید در زمان خرید سینک ظرفشویی به آن باید دقت کنید اندازه سینک ظرفشویی خواهد بود. متناسب با فضایی که قصد قرار دادن سینک را دارید شما باید اقدام به خرید نمایید. هماهنگی سینک با ابعاد کابینت باید به گونه ‌ای باشد که تناسب را به شکل عالی برقرار کنید. سینک ها به صورت روکار یا توکار بوده که شما باید با داشتن اطلاعات کافی بتوانید گزینه مناسب را انتخاب نمایید.

فاکتورها و نکات مهم جهت خرید سینک ظرفشویی

با توجه به طراحی و تولید سینک ظرفشویی در رنگ های متنوع و جنس های مختلف، شما باید فاکتورهای مهمی را جهت خرید مدنظر قرار دهید. ما در اینجا برای شما با بیان فاکتورها و نکات مهم جهت خرید سینک ظرفشویی به شما در انتخاب و خرید گزینه کاربردی کمک می کنیم.

  • سایز سینک ظرفشویی را در نظر بگیرید

چنانچه قصد تعویض سینک ظرفشویی یا خرید سینک برای ساختمان های نوساز را دارید، کار پیچیده‌ ای نخواهید داشت. شما باید با اندازه گیری ابعاد فضای تعبیه شده بتوانید گزینه ای مناسب و متناسب با ابعاد در نظر گرفته شده انتخاب نمایید.

چنانچه اندازه گیری مکانی که قصد نصب سینک را داریم به شکل دقیق انجام نگیرد، ممکن است در هنگام نصب با مشکلاتی مواجه شوید.

اندازه گیری باید به صورت جامع بوده و شما عمق لگن و نوع آرایش سینک را نیز در نظر داشته باشید. علاوه بر این توجه داشته باشید که محل قرار گیری لوله های فاضلاب در کدام سمت سینک ظرفشویی قرار دارد.

سینک های ظرفشویی که طول آن ها به ۹۰ سانتی متر بیشتر می رسد در دسته سینک های بزرگ قرار گرفته می شوند. چنانچه ترجیح می ‌دهید که در سینک ظرفشویی خود ظروف و میوه و سبزیجات را مورد شستشو قرار دهید. بهتر است گزینه ای انتخاب کنید که عمق و طول زیادی داشته باشد.

  • طراحی و نوع نصب سینک

طراحی سینک ها در حالت کلی و نحوه نصب آن ها به دو شکل سینک روکار و سینک توکار خواهد بود. علاوه بر این پیشرفت در زمینه ساخت تجهیزات آشپزخانه موجب شده که امروزه سینک ‌های زیر کورین و زیرکار نیز وارد بازار شوند.

انتخاب مدل سینک ظرفشویی بسته به سلیقه شما خواهد بود. شما می توانید از میان انواع سینک های زیر کار، روکار و توکار گزینه مورد نظر را انتخاب نمایید. البته باید با آگاهی از معایب و مزایای هرکدام انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

در حالت کلی سینک های ظرفشویی علاوه بر نوع طراحی می توانند از جنس استیل ضد زنگ، سنگ صابون، گرانیت یا کامپوزیت شیشه ای، سرامیک و سنگ طبیعی مرمر تولید شوند.

  • ویژگی های ظاهری را در نظر بگیرید

علاوه بر رعایت نکات مهم جهت خرید سینک ظرفشویی، به لحاظ طراحی شما باید ویژگی ‌های ظاهری سینک را نیز مد نظر قرار دهید. از جمله نکات مهم جهت خرید سینک ظرفشویی تنوع رنگی آن ها و بررسی رنگ مورد نیاز و متناسب با دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما خواهد بود. در کنار تنوع رنگی که امروزه در اختیار شما قرار داده می شوند، جنس و سطح مدل های ضد خش به گونه ای است که با استفاده از دانه های ریز مانع از خراش خوردگی سینک می شود. این نوع سینک ظرفشویی دارای قیمتی بیشتر بوده و تمیز کردن آن نیز با دشواری های همراه خواهد بود.

  • تعداد لگن های سینک را بررسی کنید

امروزه در بازار شما می توانید سینک های تک لگن، دو لگن و ۳ لگن را مشاهده نمایید. هرچند که در میان گزینه های نام برده شده سینک سه لگن کمتر مورد استفاده قرار می گیرد ولی در مکان‌ های خاص می ‌توان از آن ها استفاده نمود. خرید سینک دو لگن به شما این امکان را می دهد که فرآیند شستشو را راحت‌ تر انجام دهید.

چنانچه قصد خرید سینک ظرفشویی و استفاده از آن در یک آشپزخانه کوچک را دارید توصیه ما به شما خرید سینک تک لگن با بهره مندی از یک لگن بزرگ خواهد بود.

  • عایق صدا بودن سینک ظرفشویی

با توجه به اینکه هنگام شستشوی لوازمی می مانند ظروف در سینک ظرفشویی و برخورد آب و ظروف و لگن صداهایی تولید می شود، گزینه خریداری شده توسط شما باید عایق مناسبی برای صدا باشد. سینک های استیل که سر و صدای بیشتری تولید می کنند امروزه از قیمت ارزان تری برخوردار هستند. توجه داشته باشید که برخی از سینک ها با استفاده از پدهای ویژه و قابلیت هایی دیگر، صدا را به خود گرفته و عایق مناسبی ایجاد خواهند نمود.

  • ضخامت ورق سینک ظرفشویی

یکی دیگر از نکات مهم جهت خرید سینک ظرفشویی که باید مد نظر قرار دهید نوع ورق به کار رفته در ساخت سینک خواهد بود. امروزه ضخامت ورق های به کار برده شده در ساخت سینک ظرفشویی بین ۰٫۶, ۰٫۸, ۱ و ۱٫۲ بوده که شما هر گزینه ‌ای که نیاز داشته باشید را می توانید خریداری کنید. توجه داشته باشید که کیفیت سینک ظرفشویی با توجه به ورق به کار رفته در ساخت سینک می‌ تواند تعیین شود. هر اندازه که ضخامت ورق به کار رفته بیشتر باشد کیفیت سینک بالاتر خواهد رفت.

سایر نکات مهم جهت خرید سینک ظرفشویی

علاوه بر مواردی که برای شما بیان کردیم رعایت نکاتی دیگر در خرید سینک ظرفشویی می تواند به شما در انتخاب گزینه کاربردی کمک کند. توجه داشته باشید که سینک های ظرفشویی دارای ابزارها و قسمت هایی هستند که می ‌توانند برای شما کاربردی باشند. امروزه انواع سینک ظرفشویی در مدل های دایره ای و مربعی و مستطیلی طراحی و تولید می شوند. بسته به هزینه ای که قصد پرداخت آن ها را آن را دارید، با کسب اطلاعات دقیق می توانید بهترین سینک ظرفشویی را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *