آشنایی با سینک زیر کابینتی

خلاصه محتوا: اگر به دنبال خرید سینک هستید بهتر است ابتدا با انواع سینک آشنا شوید. سینک‌های ظرفشویی و روشویی در انواع مختلف روکار و توکار تولید می‌شوند. سینک زیر کابینتی همان سینک توکار است که زیر صفحه کابینت نصب می‌شود. ظاهر مدرنی دارد و به راحتی می‌توان از آن در هر سبک دکوراسیونی استفاده کرد. اگر به سینک‌های زیر کابینتی یا توکار علاقه مند هستید در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی سینک زیر کابینتی

در این بخش قصد معرفی سینک زیر کابینتی را داریم. همان طور که از نام این سینک پیدا است محل نصب آن زیر کابینت است. در حقیقت سینک‌های ظرفشویی و روشویی در انواع مختلف روکار و توکار تولید می‌شوند. نمونه‌های روکار بدون توجه به جنس کابینت‌ها کاملاً روی صفحه کابینت قرار گرفته و نصب می‌شوند. اما سینک زیر کابینتی یا توکار همان طور که از نامشان پیداست زیر صفحه کابینت قرار گرفته و محکم نصب می‌شوند.

موضوع آب بندی در انواع مختلف سینک بسیار حائز اهمیت است زیرا در صورتی که آب بندی سینک روشویی یا ظرفشویی به درستی و به طور کامل انجام نشده باشد منجر به نفوذ آب و رطوبت در خلل و فرج صفحه کابینت شده و در مواردی سبب تخریب آن می‌شود.

آشنایی با سینک زیر کابینتی

اشاره به مزایای سینک‌های زیر کابینتی

همان طور که می‌دانید رویه کابینت‌ها از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند. معمولاً برای این کار از جنس سنگ یا چوب استفاده می‌شود. امروزه بیشتر از کابینت‌های ام دی اف در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده می‌شود. جنس رویه کانترها نیز از ام دی اف یا پی وی سی می‌باشد. در صورتی که آب راه نفوذی به کابینت‌ها پیدا کند منجر به پوسیدگی آن شده و در طول زمان صفحه کابینت طبله می‌کند و غیر قابل استفاده می‌شود.

این اتفاق معمولاً در اطراف سینک‌های ظرفشویی اتفاق می‌افتد. زیرا در هنگام شست و شوی ظرف‌ها و مواد غذایی مختلف آب زیادی روی کابینت‌ها ریخته و از شکاف میان صفحه کابینت و سینک به داخل آن نفوذ می‌کند. سینک زیر کابینتی یا توکار تا حد زیادی این مشکل را رفع کرده است. این سینک‌ها کاملاً زیر صفحه پیش خوان یا کانتر قرار گرفته و در آنجا نصب می‌شوند. به منظور جلوگیری از نفوذ آب نیز به طور کامل آب بندی می‌شوند.

هیچ گونه سوراخی روی بدنه سینک وجود ندارد و کاملاً آب بندی و عایق است. سینک زیر کابینتی در جنس‌های مختلف چدنی، استیل ضد زنگ و گرانیت طراحی و ساخته می‌شوند. هر یک از این سینک‌ها دارای مزایا و معایبی هستند و با توجه به نیاز مصرف کننده و سبک دکوراسیون داخلی منزل انتخاب می‌شوند. سینک زیر کابینتی استیل و گرانیتی دارای بیشترین طرفدار هستند و از پر فروش ترین سینک‌های ظرفشویی به شمار می‌روند.

سینک‌های استیل دارای مقاومت بالایی بوده و در برابر ضربه، گرما و تغییر دما مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. این سینک‌ها در انواع سینک روکار و سینک زیر کابینتی طراحی و ساخته می‌شوند. لبه‌های سینک‌های استیل توکار اصلاً قابل مشاهده نیستند و در اندازه‌ها و ابعاد مختلفی در بازار موجود هستند. همچنین سینک زیر کابینتی استیل با تعداد سینی‌ها و لگن‌های متفاوتی تولید می‌شوند. از سینک‌های استیل در سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. ترکیب آن ها با سنگ، شیشه و جنس‌های دیگر به راحتی انجام می‌شود و از قدیمی‌ترین سینک‌های موجود در بازار هستند.

سینک‌های زیر کابینتی گرانیتی امروزه بیشتر از قبل مورد استقبال قرار گرفته‌اند. این سینک‌ها در برابر نفوذ چربی، ایجاد لک‌های آب و مواد شوینده مقاوم بوده و به راحتی به کمک یک تکه پارچه مرطوب می‌توان آنها را نظافت کرد. تنها نکته مهم در مورد سینک‌های گرانیتی این است که باید از آنها در برابر ضربه‌های شدید مانند برخورد ظروف سنگین و همچنین از تماس آن با اجسام خیلی داغ جلوگیری کرد. بهتر است قابلمه‌های داغ را روی این سینک‌ها به طور مستقیم قرار ندهید تا از تغییر رنگ یا ترک خوردن آن در اثر تغییر ناگهانی دما جلوگیری شود.

اشاره به عیب‌های سینک زیر کابینتی

همان طور که می‌دانید هر وسیله‌ای در کنار مزایایی که دارد دارای معایبی نیز می‌باشد. سینک‌های زیر کابینتی نیز در مقایسه با سینک‌های روکار دارای قیمت بالاتری هستند. همچنین در صورتی که در حال بازسازی هستید انتخاب و نصب سینک زیر کابینتی ممکن است کمی دشوار باشد و با اندازه‌های کابینت قبلی هماهنگ نشود. ممکن است روی کابینت برای نصب شیر آلات از قبل سوراخ شده باشد و حال برای نصب سینک زیر کابینتی نیاز به تعویض صفحه کانتر است.

یکی دیگر از محدودیت‌هایی که درباره این سینک‌ها وجود دارد این است که نمی‌توان آنها را روی کانترهای لمینتی و روی کاشی نصب کرد. نکته دیگر هم این است که امکان نصب شیر روی آنها وجود ندارد و شیرآلات باید روی دیوار یا روی کابینت نصب شوند. در نهایت می­توان گفت که انتخاب نوع سینک تا حد زیادی به سبک دکوراسیون و علاقه مصرف کننده بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *