آشنایی با گاز فر اخوان

خلاصه محتوا: برای آنکه لذت آشپزی دو چندان شود نیاز است امکانات کافی در اختیار داشته باشید. به طور مثال یک اجاق گاز خوب با شعله‌های تنظیم شده و با کیفیت، یک فر با برنامه‌های پخت گوناگون و غیره می‌توانند فرآیند آشپزی را برای شما آسان کنند. در میان برندهای ایرانی گاز فر اخوان یکی از بهترین و با کیفیت­ترین اجاق گازهایی است که می‌توانید خریداری کنید.

اشاره به انواع اجاق گاز

در این مطلب سعی داریم به معرفی گاز فر اخوان بپردازیم. همان طور که می‌دانید اجاق گازهایی که به منظور پخت و پز خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند امروزه در انواع رومیزی و مبله طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این اجاق‌ها هر یک دارای مزایا و معایبی هستند و با توجه به نیاز مصرف کننده و بر اساس علاقه و سلیقه آنها انتخاب و خریداری می‌شوند. از طرف دیگر اجاق گازها در انواع داخلی و خارجی در بازار لوازم خانگی موجود هستند و مصرف کننده با توجه به میزان بودجه خود می‌تواند یکی را انتخاب و خریداری کند.

آشنایی با گاز فر اخوان

معرفی گاز فر اخوان

اخوان یکی از برندهای ایرانی تولید کننده اجاق گاز است. این گروه تولیدی اجاق گازهای خود را در انواع مختلف گاز رومیزی و گاز فر اخوان طراحی و تولید کرده است تا بتواند سلایق مختلف را پوشش دهد. از جمله مزایای گازهای رومیزی می­توان به جاگیر نبودن آن ها اشاره کرد. اما در مقابل قدرت شعله کمتری دارند و همچنین فر ندارند.

گاز فر اخوان از جمله بهترین و با کیفیت ترین اجاق گازهای ایرانی است که در طراحی و ساخت آن از به روز ترین و پیشرفته ترین ماشین آلات و تکنولوژی‌ها استفاده شده است. همان طور که از نام آن پیداست در قسمت زیرین این گاز یک عدد فر قرار داده شده است که کاربرد آن را دوچندان می‌کند. در حقیقت مصرف کننده با خرید گاز فر اخوان می‌تواند از امکانات فر هم بهره مند شود. فر تعبیه شده در این اجاق‌ها از نوع گازی بوده و دو شعله در قسمت بالایی و پایینی سینی‌های فر قرار داده شده است.

طراحان این مجموعه علاوه بر کاربردی بودن به کیفیت و زیبایی این اجاق گازها نیز توجه کرده‌اند. طراحی ظاهری گاز فر اخوان بسیار ویژه بوده و برای خریداران مختلف با سلیقه‌های گوناگون انجام شده است. برای طراحی و ساخت بدنه و صفحه رویه گاز از جنس‌های لعاب و استیل استفاده شده است. همچنین درب فر به دو صورت تخت و محدب طراحی شده است.

ویژگی‌های گاز فر اخوان

از ویژگی‌های گاز فر اخوان می‌توان به مواردی از جمله وجود فندک خودکار، سیستم قطع گاز و ترموکوپل، تایمر دیجیتالی برای تنظیم برنامه پخت مواد غذایی مختلف، شبکه‌های چدنی با کیفیت بالا، درب شیشه‌ای برای محافظت از گاز، مجهز بودن فر به جوجه گردان و گریل، ریلی بودن طبقات داخلی فر برای استفاده آسان و سریع، مجهز بودن به شیشه سه جداره برای افزایش مقاومت در برابر حرارت داخل فر، مجهز به فن خنک کننده، مجهز به پایه‌های قابل تنظیم برای تراز کردن گاز و بالا بودن حجم فر اشاره کرد.

همچنین در گاز فر اخوان از سر شعله‌های ایتالیایی استفاده شده است که مقاومت بالایی در برابر حرارت و ضربه دارند. بدنه این اجاق گازها از استیل ضد زنگ ساخته شده که در برابر خط و خش کاملاً مقاوم است. هر یک از ولوم‌های تنظیم شعله به صورت مجزا دارای فندک خودکار هستند. سیستم قطع گاز در مواقع سر رفتن غذا، خاموش شدن شعله و نشت گاز به راحتی جریان گاز را قطع کرده و از بروز هرگونه حادثه جلوگیری می‌کند، بنابراین می‌توان گفت اجاق گازهای اخوان کاملاً ایمنی بوده و در ساخت آنها استانداردهای موجود کاملاً رعایت شده است. همان طور که اشاره شد از ریل‌های تلسکوپی برای جابجایی سینی‌ها یا طبقات فر استفاده شده است که کار با آن را آسان‌تر می‌کند.

از دیگر امکانات موجود در گاز فر اخوان تمیز کننده خودکار چربی و روغن است که بدنه داخلی فر را به صورت اتوماتیک تمیز کرده و از تجمع چربی و روغن در آن جلوگیری می‌کند. همچنین از دستگیره‌های مخصوصی برای قسمت فر استفاده شده است که در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند.

یکی از مهم‌ترین شعله‌های اجاق گاز شعله بزرگ پلوپز آن است که در گاز فر اخوان از مدل سه حلقه‌ای استفاده شده است. این مدل سر شعله حرارت را به صورت یکنواخت پخش کرده و از سوختن غذا جلوگیری می‌کند. این مشعل‌های سه حلقه‌ای میزان انتشار مونوکسید کربن را در فضا بسیار کاهش می‌دهند. پس می‌توان گفت یکی از تکنولوژی‌هایی که برای اجاق گازهای مورد استفاده در منزل مهم است استفاده از مشعل‌ها یا سر شعله‌های استاندارد است.

اگر به دنبال خرید یک اجاق گاز کامل با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت هستید پیشنهاد ما به شما گاز فر اخوان است. زیرا در طراحی و ساخت این اجاق گازها ایمنی و بهداشت به طور کامل رعایت شده است. امید است پس از مطالعه این مطلب خرید خوبی پیش رو داشته باشید. از اینکه ما را تا پایان این مطلب همراهی کردید سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *